Se enkelt indlæg
Gammel 22-01-2009, 14:44   #14
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Indrømmet, så er det en ambivalent følelse man får Lakrids. Det jeg tror der forarger nogen er, at du meget klart beskrev at du bevidst har løjet dig dummere end du er, for at sikre din FP.

Jeg kan godt læse på dit indlæg, at det har været ren nødværge, fordi du har set "tegnet på væggen" og måtte erkende, at hvis du skulle følge den "ærlige" sti, at så ville det tage årevis med nedslidning til følge.

Vi er mange af os eksempler på dette, jeg selv inklusiv. Jeg har været syg i dette lortesystem siden 2001, og først nu sker der noget, selv om alt kun tegner til yderligere punken og hakken på mit psykiske helbred, før det går op for systemet, at der ingen arbejdsevne er.

Det er et "nødvendigt onde" at "snyde" hvis man vil have sin sag igennem indenfor et tidsrum der er acceptabelt for at undgå yderligere forværing desvære... ville ønske at det ikke var sådan, men de utallige langtidssygesager vi har i Danmark i øjeblikket (ca. 50.000 p kontanthjælp over 10 år!!!) viser desvære, at noget er ragende galt med systemets afklaringsmetoder.

Ind imellem kan jeg kun grine lidt af systemet... Jeg har vidst siden 2002, at jeg aldrig kommer i arbejde... jeg har sagt det til kommunen... de kan bare spørge mig selv ad, jeg ved om nogen bedst om jeg kan arbejde eller ej, og behøver bestemt ikke en arb. prøvning elelr andre tiltag for at finde ud af om jeg kan eller ikke kan... men man spørger ikke borgeren om dette... man vil have ordet fra andre pga. mistro.

Blot fordi en arb. prøvning vurderer en til at have resterhvervsevne, betyder det jo ikke at det passer aligevel... specielt ikke når det er andres vurderinger, fordomme og holdninger der skal tage afgørelsen.

Jeg tror som sådan du havde fået din FP alligevel Lakrids, selv om du havde været ærlig... den eneste forskel er nok blot hvor længe det ville have taget, og hvor meget du var blevet ødelagt samt ruineret inden da.

Sådan ser jeg på det.
  Besvar med citat