Se enkelt indlæg
Gammel 30-12-2008, 10:58   #1
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Tilskud til tandlæge

Nu er det så blevet mig der har behov for hjælp med et spørgsmål.

Jeg er førtidspensionist fra 1995 (gamle ordning) det sammenholdt med at jeg er gift, og på brøkpension betyder at min bruttopension til næste år ligger på under 100.000.

På grund af medicin (brugte Carbamazepin dagligt 800 mg (en epileptiker bruger ca. 200 mg daglig) om dagen, under anfald op til 3200 mg), samt en svær D-vitamin mangel som der er ingen der ved hvor lang tid jeg har haft, samt ikke at have haft nogen muligheder for tandpleje igennem de sidste snart fire år, er mine tænder endt i en forfærdelig stand. Jeg var ved tandlægen og fik et overslag der lød på godt 30.000 kr.
Overslaget sendte jeg til Aabenraa kommune med en ansøgning om enkeltydelse, den har jeg lige fået retur med et afslag.

I ventetiden, næsten 4 mdr. har tilstanden af mine tænder forværret sig yderligere, da der ikke er blevet grebet ind i rette tid. Og overslaget lyder nu på godt 50.000. Det vil sige at udgiften er på grund af sagsbehandlingstid gået op med 20.000 kr. og jeg har som sagt fået afslag.

Hvis halvdelen af vores udgifter skulle henregnes til mig, ville jeg have mindre end 1.000 om måneden at leve for, men som gift person regner de det jo anderledes ud, de medregner heller ikke de udgifter jeg har til et gammelt lån.
De mener jeg skal tale med banken om at få afdragene nedsat, og så bruge det ekstra til at spare op til tandbehandlingen. Selv hvis det var muligt, ville det tage år at spare op, og jeg har brug for hjælp NU. Og skal jeg vente endnu længere, så må guderne vide hvor meget det så kommer til at koste mig.

Jeg har ikke søgt i henhold til nogen paragraf, da jeg ikke ved så meget om den side af sagen, men jeg vil selfølgelig klage, også over at jeg nu står med et langt højere overslag end da jeg sendte den oprindelige ansøgning ind

Hvem skal betale de 20.000 kr det nu er blevet dyrere?

Så jeg vil gerne høre om der er nogen paragraffer jeg kan/skal henholde mig til i min klage?

Jeg vil også gerne høre om der er nogen paragraffer der betyder at hvis alt andet slår fejl så kan jeg i det mindste få dækket udtrækningen af alle mine tænder, da det er mit eneste alternativ hvis jeg får afslag igen.

Håber der er nogen der kan svare mig på ovenstående og på forhånd tak.

Mvh. &

Hrefna
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat