Se enkelt indlæg
Gammel 08-12-2008, 21:00   #1
mumle_mund
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2007
Indlæg: 174
Styrke: 17
mumle_mund er ny på vejen
Tid til update, omkring sag hos Agens.

Nu er det vidst tid til en opdatering herfra..

Vi ligger sommetider nærmest døde i latter over hvor dumme Agens er. Vores økonomi er desværre også ved at dø.

Sidst jeg skrev var vi igang med indsigelser til parthøring. De blev sendt afsted osv. Derefter fik vi skrevet klager til Agens/køge Kommune samt socialforvaltningen som så sende den videre til beskæftigelse og integrationsforvaltningen (tror jeg det hedder). En flink mand fra Beskæftigelseforvaltningen har så taget vores klage op og haft et møde med Agens.

Han ringede tilbage til mig i onsdags og fortalte at han havde talt med Agens og at de ville sende et brev om et "tilbud" til mig. Men at min anke så også var sendt videre da Agens ikke vil ændre beslutningen.

Idag modtog jeg så brevet fra Agens.

Her står:

Jeg skal beklage du ikke føler at have fået en god behandling hos eller for dens sags skyld københavnskommune og køgekommune.

Du har ret i, at læge konsulenten ikke burde have udtalt sig om, hvorvidt du er berrettiget til et fleksjob. Han skulle alene udtale sin lægefaglige vurdering. Det beklager jeg.

Imidlertidig synes jeg ikke, at der samlet, er belæg for, at der skulle være taget en socialfagligt forkert afgørelse. I den forbindelse er værd at notere sig, at du er sygemeldt siden december 2006 pga depression. Jeg må derfor fastholde beslutningen og håber, at du kan acceptere, at der ikke er dokumenteret, at arbejdsevnen er varigt og væsenligt nedsat.
Vi vil tilbyde dig samtaler med Jette Hørlin. Jette Hørlin er netop blevet anset ved Agens, og hun har stor erfaring i udredning af komplekse problemstillinger.


Her efter skrives der blot at Jette Hørlin vil kontakte mig og forhåbenligt kan dette bringe sagen videre på en positiv måde og at min anke er sendt til beskæftigelseankenævnet og når de har truffet afgørelse vil de får besked.

Okay okay okay... De har STADIG IKKE fattet at min depression ER somatisk. Og jeg IKKE længere er deprimeret da jeg har fået afklaret de somatiske tilstande. Dertil vil de STADIG IKKE tage min jobprøvning seriøst og tage den med i beslutningen.
De ignoere at jeg har 3 kroniske lidelser som jeg er MEGET plaget af. endometriose, hypermobiltsyndrom og fibromyalgi. De ignorer deres EGEN arbejdsprøvning som vidst skånehensyn og en arbejdstid på MAX 15 timer pr uge. SUK SUK SUK...

Jeg forstår ikke de kan være så fatsvage. For det må vi jo gå udfra de er, For ingen vil da træde på syge mennesker for at tjene penge og opnå status, vel?

Vi har ydermere haft kontakt til en sagbehandler fra fibromyalgi foreningen som OGSÅ ser sagen dybt latterlig. Jeg BURDE få det fleksjob.

Jeg har ikke fået sygedagpenge i snart 2 mdr. Min mand arbejder nu 53 timer om ugen. Hvis vi da holdte jul, så var der alligevel ingen jul blevet overhovedet for det er der ikke penge til. Jo hvis jeg slagter hesten.

Jeg har søgt job. Men INGEN vil ansætte en med skåne behov og på nedsat tid. Jeg er jo nødtil at søge et job inden for de vilkår jeg ved jeg kan klare. Men det er desværre ingen mulighed. Slet ikke når jeg ikke skal bruge mere en 30 min på transport for ikke at nedsætte min arbejdsevne yderligere. SUK...

Jeg håber andre kan få noget ud at min sag gang og kan bruge de ting vi har gjort til noget.

Dertil vil jeg da meget gerne vide hvis andre har prøvet at være til møde med en sådan speciel ansat til komplekse probstillinger. Gad vide hvad det er de vil opnå ved det????:S
mumle_mund er ikke logget ind   Besvar med citat