Se enkelt indlæg
Gammel 24-11-2008, 19:12   #354
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Søborg d. 18.11.2008

Folketingets Ombudsmand
Gammeltorv 22
1457 København K.

Benny Gerhard


Kære Ombudsmand

Jeg har i brev af den 5. november 2008 modtaget svar fra Borgmester Karin Søjberg Holst Gladsaxe Kommune med henvisning til, at bilag er sendt til Folketingets Ombudsmand til orientering.

Med henvisning til min groteske sag, om de af Gladsaxe Kommunes benyttede ”uretmæssige, usande og ulovlige” argumenter til, at nedskære min hjælp fra mig som værende 100% invalid i forhold til erhvervsevne med 75%, skal jeg ligeså bede ombudsmanden om endnu engang, at rette henvendelse til borgmesteren.

Ingen socialt ansvarlige i Gladsaxe Kommune har hidtil ønsket at besvare spørgsmålet om, hvorfor og på hvilket grundlag kommunens sagsbehandler blev pålagt, at udgive ”ukorrekte” oplysninger til kommunens lægekonsulent der rent ”administrativt” fjernede mit handicap til, at jeg ”ubesværet” gik og cyklede i kommunen?

Når jeg påstår at sagsbehandleren blev pålagt at lyve i min sag skyldes det, at selv borgmesteren som den socialt ansvarlige for borgernes sikkerhed i kommunen, ikke har ønsket at rette på den brugte fejlinformation.
Fejlen burde omgående ved min første henvendelse til kommunen været blevet rettet, og/eller sagsbehandleren blevet afskediget for at påføre kommunens borgere fejloplysninger om deres helbred.

Gladsaxe Kommune er ansvarlig:

Hvorfor løj kommunen overfor lægekonsulenten der fungerer som i rollen -administrativ - læge, og ikke som sådan kan drages til ansvar, når det i sidste ende er kommunen der som lægekonsulentens øverste myndighed træffer den endelige beslutning?

Borgmester Karin Søjberg Holst må som ansvarlig borgmester begrunde med hvilken ret, og på hvilket grundlag man besluttede ”at lyve om mit handicap”. Dette ”ulovlige” og kritisable tiltag fra kommunen ikke har gjort mig mere mobil, med tværtimod gjort mig endnu mere handicappet?

PS: Borgmesteren må besvare brugen af indhentet lægedokumentation fra min egen læge?

Gladsaxe kommune såvel som kommunens ”læge”, hvis primære lægefaglige opgave er, at oversætte lægeoplysninger – valgte i stedet, at ignorere faktuelle journaloplysninger om konstant overvågning.

Vedlagte bilag:

Brev af den 19 april 2000 fra Læge Finn Schlanbusch.
Brev af den 11.05.2000 fra Speciallægekonsulent Claus Bjerregaard.
Brev af den 25.03.2004 fra Læge Finn Schlanbusch.

Venlig hilsen

Benny Gerhard
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)

Sidst redigeret af Benny Gerhard; 24-11-2008 kl. 19:23.
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat