Se enkelt indlæg
Gammel 05-11-2008, 15:39   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Blak401 ja den er jo lidt svær at gennemskue

Og meget den omvendte verden, modsat andre så mener jeg ikke at det har noget at gøre med pension, da der er masser af flekser der har en arbejdsevne på ca 3 timer altså 12 timer om ugen

Jeg tror at den bedste måde at komme ud af den og finde ud af hvad der foregår om ørene på dig er at skrive til pågældende jobkonsulent og høre ind til hvad det er vedkommen mener og hvorfor...

Sørg for at skrive at du pt mener at du godt kan arbejde de 4 timer om dagen og det jo var meningen med praktikken at du skulle finde din smertetærskel og pt mener du at den må ligge omkring 4 timer om dagen og du derfor stiller dig uforstående over for at du får besked om at du kun må arbejde i 3 timer om dagen...

Og se så hvad du får af respons på det, skulle det vise sig at de andre har ret og det er fordi kommunen gerne vil have dig på en pension så har du mulighed via det brev du skriver at dokumentere at du har gjort kommunen opmærksom på at du ikke har nået din smertetærskel ved de 3 timer ....


For en anden mulighed der kan være i det her er jo at det kan være at du er løbet ind i en af de menneskelige jobkonsulenter og har du haft en skrap dame og en god socialrådgiver med så er kommune ekstra obs på at du ikke skal presses ud over dine grænser og at i derfor skal tage det stille og roligt, nu kender jeg ikke så meget til sklerose men har en nevø der har det og ved at hvis han presses og stresse for meget , ja så forværres hans sygdom , så kan det tænkes at de måske tager hensyn til dig ....

Jeg vil i hvert fald mene at ved et timetal på 12 (og en jobdagbog på at det periodevis er 16 timer) så er det et fleksjob og ikke en pension du er oppe imod ...

Og jeg vil mene at med en profil der siger 12 timer når du er færdig visiteret ja så vil du stå stærkere , jeg er selv visiteret til mellem 15-20 timer og alt efter hvilke job det er der er på tale ligger min formåen inden for det, du skal tænke på at hvis det er en slags job du afprøves i og en anden slags du skal ud og have, ja så er det jo forskelligt hvor mange timer du kan arbejde...

Og til hver en tid er det bedre at kunne sige 12 timer til en arbejdsgiver og kunne glæde dem med 16...

og deres refusion vil ofte blive højre ved de 12 timer ...

Dertil kommer der den at jeg endnu ikke har mødt det menneske der er blevet tvunget på pension og ud over det så kan du sagtens anke det hvis du bliver sat på pension og hvis du har en jobdagbog underskrevet af en arbejdgiver der viser en effektiv arbejdstid på 12 timer så tvivler jeg ikke på at du fra ankestyrelsen vil få medhold

Men prøv at kontakte jobkonsulenten (på skrift) og hør ind til hvorfor det er at du ikke må gå op på de 16 timer om ugen...
  Besvar med citat