Emner: børnepenge
Se enkelt indlæg
Gammel 13-10-2008, 23:56   #9
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
helenekr....
Der er bestemte beløb din søn skal op og tjene inden de trækker i børnepengene fra faderen nu ved jeg ikke hvor meget han tjener...

derudover skal din eks selv ind og søge statsamtet om at blive fritaget for at betale det er ikke nok at han tjener penge ... prøv at se her

Citat:
Når barnet fylder 15 år, har barnets indtægter betydning. Hvis barnet tjener mere end 4.000 kr. om måneden, kan du ikke få udlagt børnebidraget forskudsvis af kommunen. Kommunen vil stadig opkræve pengene ved den forælder som betaler bidraget, men du får dem først, når kommunen har modtaget dem fra den anden forælder.

Samtidig vil den betalende forælder få mulighed for at søge statsforvaltningen om at blive fritaget for at betale børnebidrag på grund af barnets indtægt.

du får lige et link her http://www.randers.dk/templates/1_st...andID=15&Zoom=

det lyder som om nogen kvajer sig i din sag...

Er barnet fyldt 15 år, skal du derfor søge om udbetaling af bidrag forud for hver udbetaling - det vil typisk være hver måned eller hvert halve år. Kommunen sender automatisk ansøgningen til dig ca. 5 uger før næste forfaldsdato. På ansøgningen skal du skrive, hvor meget barnet tjener og hvor barnet bor. Hvis barnet ikke bor hjemme, vil kommunen undersøge, om du stadig forsørger barnet. Gør du ikke det, vil bidraget blive udbetalt til den, som forsørger barnet.

begge mine sønner har haft arbejde uden at det havde indflydelse på deres børnepenge....og de tjente over 4000 kr , deres far søgte bare ikke om at blive fritaget for at betale dem , men forlangte af dem at de skulle betale hvad han betalte i børnepenge på en opsparing, på den måde berørte det ikke min økonomi og mine unger fik en lille opsparing (hvad det jo godt med vores økonomi ellers kan være svært at give dem )
  Besvar med citat