Emner: børnepenge
Se enkelt indlæg
Gammel 13-10-2008, 18:03   #5
AnnetteH
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2007
Lokation: Fyn
Alder: 57
Indlæg: 220
Blog Indlæg: 4
Styrke: 18
AnnetteH er rigtig godt på vej
Hej. Så vidt jeg ved bliver man frataget børnepenge i det øjeblik kommunen betaler for et dyrt efterskoleophold, da det så bliver betragtet som en frivillig anbringelse af barnet. Har selv en søn med adhd og da han skulle på efterskole/kostskole som forøvrig kostede en bondegård (laaangt dyre end en alm. efterskole) så fik vi at vide at hvis kommunen skulle dække så dyrt et ophold, så hed det frivillig anbringelse af barnet og ja så ryger børnechekken også. Det fandt vi svært i starten med den frivillige anbringelse, men det er det bedste der er sket for vores søn. Vi som forældre mærkede intet til at det hed frivillig anbringelse, vi havde nøjagtigt de samme rettigheder og blev fuldt ud hørt som forældre. Jeg syntes det var helt ok at børnechekken røg på ham for jeg behøvede ikke at havde udgifter på ham længer. Han fik ophold, transport, lomme og tøjpenge af komunen.
Man vil stadig modtage børnechekken hvis ene barn er på efterskole i følge reglerne. Prøv at google på børnechek/børnepenge så vil det komme en side op hvor du kan læse mere om reglerne.

AnnetteH
__________________
Smil til verden, trods alt
AnnetteH er ikke logget ind   Besvar med citat