Se enkelt indlæg
Gammel 16-12-2023, 13:41   #139
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.808
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Advokat Jeanette Gjørret oplyser.....

https://www.facebook.com/photo/?fbid...08093111781378

Jeg har fået tilladelse af min klient til at komme med et par bemærkninger til tv2 s dokumentar “Fjernet”:

Som nævnes i dokumentaren, så er der to store problemer i sagen.

1) kommunens sagsfremstilling og materiale var fyldt med fejl og mangler
2) William havde ikke fået den støtte fra kommunen som han var berettiget til.

Hvis jeg lige vender mig mod den første problemstilling. Kommunen havde mildest talt lavet karaktermord på min klient og skrevet direkte urigtige oplysninger om min klient og hans familie. Forinden børn og Ungeudvalget var der en kamp i forhold til at få de oplysninger berettiget, hvilket kommunen nægtede.

Tager vi de oplysninger som var forkerte ud af sagen, så var der slet ikke en sag. Og det var det som min klient og mange af mine andre klienter er op imod!

Det vil sige, at min klient er en almindelig god og stabil familiefar som havde spurgt om hjælp til hans søn fordi de havde mistanke om at han måske havde en diagnose

Det føre til problemstilling nr 2. Min klient havde efterspurgt hjælp men kommunen havde syltet sagen og det ender med at min klient går til det private system for at få udredt William.
Kommunen får kritik og istedet for at anerkende at de mildest talt ikke havde passet deres job, så begynder de at skyde på familien.

Kommunen har IKKE noget på familien så de opfinder ting - de ting som er nævnt i problemstilling 1.

Jeg vil gerne slå fast;
- min klient er en ressourcestærk og god far
- han kæmpede for hans søn ift udredning

Min klient “ flygter” heller ikke til Tyskland. Han vinder enstemmigt i børn og ungeudvalget - fordi det lykkedes os, at dokumentere at kommunens sagsfremstilling var baseret på direkte løgne.

Min klient mister herefter tilliden til det danske system og drager mod Tyskland, så William kan få den rigtige hjælp og støtte.

Som det fremgår sidst i dokumentaren har min klient valgt at stævne kommunen - netop fordi at han og familien har været udsat for krænkende injurier som kunne have kostet at hans søn blev taget fra ham.

Min klient tog kampen og årsagen til at han lukkede journalister ind var for at sætte fokus og hjælpe andre familier som bliver udsat for karaktermord af kommunen


TV2 "Fjernet" Dokumentar
https://play.tv2.dk/serie/fjernet

Hilsen Peter
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat