Se enkelt indlæg
Gammel 26-04-2018, 16:03   #3
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Metwi71 Se meddelelser
Hejsa
Jeg er i flexjob på 14 timer. Har været det siden 1/11-17. Gik fra at være alm. 30 times pædagog, til at være flexjob 14 times pædagog. Det er godt nok svært at håndtere med alle de regler og jeg har svært ved at gennnemskue hvad der kan forventes af mig. Min leder fortæller mig at, det forventes at jeg yder over de 14 timer, hvis jeg kan! Hvilket vil sige at personale møder, stuemøder, kursus osv er ved siden af de 14 timer. Som flexjobber kan jeg ikke afspadsere så hun mener at jeg skal deltage i det jeg kan og har mulighed for. Og siger dernæst at hvis det bliver for meget, så må jeg jo sygemeldte mig. Det syntes jeg godt nok er noget rod!! Kan det passe?
Du er visiteret til 14 timer, og bliver lønnet for 14 timer.
Det er der jo en grund til.
Hvis du kunne arbejde 15 timer, havde du jo gjort det, og fået løn for det.
Så hvis man sætter det groft op, så kan du arbejde 14 timer, ikke mere. Og derfor skal du ikke deltage i møder, kurser og lignende, der ligger udover de 14 timer.
Hvis du kan klare mere end 14 timer, så kan man jo sætte din arbejdstid op, men så skal du selvfølgelig også lønnes for de timer du arbejder mere.
Hvis du ikke kan arbejde mere end de 14 timer, så må din leder finde ud af, om nogen af de 14 timer skal bruges på møder i stedet for pædagog-opgaver.

Hvis din leder ikke kan forstå det, så meld dig ind i fagforening (hvis du ikke allerede er det), og hør om de kan hjælpe med at forklare det til din leder.

Ville desuden svare til at dine kolleger arbejdede over, uden at få løn for det. Det tror jeg heller ikke de ville finde sig i.

(Det er faktisk ikke første gang jeg hører om lignende eksempel. Det blev fortalt i et forum hvor en fra fagforeningen var til stede, og hun var ved at falde bagover i forargelse)
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat