Se enkelt indlæg
Gammel 31-08-2017, 07:12   #5
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Jeg fik at vide af både fagforening og min jurist, at det handlede om indtægten var skattepligtig eller ej, ikke hvem der udbetalte den.

- den erhvervstabs erstatning fra tidligere arbejdsgiver (offentlig) jeg fik kapitaliseret og udbetalt en gang skattefrit, skete der ingen modregning i.

- den skattefri udbetaling jeg fik en gang af mit eget pensionsselskab (privat) skete der ingen modregning i

- den løbende månedlige skattepligtige erhvervstabs erstatning jeg får fra tidligere arbejdsgiver (offentlig) sker der modregning i

- den løbende månedlige skattepligtige udbetaling jeg får fra mit pensionsselskab (privat) jeg får sker der modregning i


(Og så sker der yderligere modregning fordi min mand også tjener for meget)

Det er netop disse refler som gjorde at både min fagforening og den jurist som førte min arbejdskadesag anbefalede at jeg fik kapitaliseret de tilladte 50% af min erhvervstabs erstatning, da jeg ellers ville blive trækket rigtig meget hver måned i førtidspensionen
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat