Se enkelt indlæg
Gammel 20-07-2017, 09:16   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ekko Se meddelelser
Jeg vil vildt gerne høre fra mennesker, der står i det. Er det der kræves af én pengene værd? Altså kunne man holde ud at være fattig, hvis man blev fritaget fra alle de krav jobcentret vil stille til én?
Ja, tanken er fristende.

Men prøv at overveje hvad der så vil ske hvis der sker noget med din mand.

Hvis din mand dør, eller i bliver skilt, så skal du til at bokse med systemet, for at få din arbejdsevne afklaret, sideløbende med den anden situation du pludselig er kommet i.

Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
Men vi er også nogen, der har bedre oplevelser med systemet.
Jeg vil klart anbefale dig at vente med at tage stilling til udmelding af systemet. Lige nu ved du jo ikke om du er en af de heldige, der får et godt (eller måske bare rimeligt) forløb. Det kunne jo være. Og så ville det jo være synd at have smidt chancen for at være bedre stillet økonomisk, væk.

Og husk: Hvis du kommer ud for noget skidt i systemet, så har du jo dette forum, hvor der sidder en masse kompetente personer, der med stor glæde vil hjælpe. Så du står ikke alene
Helt enig.

Jeg kan have en mistanke om, at mange af dem, der har kørt rundt i systemet i mange år, ikke selv har været på forkant med tingene.

Min egen sag tog ca. 15 år, men den startede jo også længe før jeg kom på internettet og blev bevidst om lovgivning o.l..
Da først jeg fandt K10, og blev stiv i, at bede om aktindsigt, kvittering for modtagelse o.l., så begyndte tingene faktisk at glide lidt lettere, sandsynligvis også fordi, at jeg så blev i stand til, at forstå hvad der skete i min sag.

Et eller andet sted, her på K10, er der skrevet nogle begynder-råd, måske er der en, der lige ved hvor de er.

Når du når til, at skal i en arb.prøvning kan du have gavn af denne tråd: http://www.k10.dk/showthread.php?t=9...ghlight=dagbog
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat