Se enkelt indlæg
Gammel 02-07-2017, 00:22   #6
Krissie
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 01-07 2017
Indlæg: 3
Styrke: 0
Krissie er ny på vejen
Tak for jeres svar

Som jeg også (jeg ved ikke hvor) mange gange har forsøgt at forklare min ven, så er han nødt til at få dokumentation på sine lidelser, og jeg har defor (næsten desperat) skrevet dette indslag i håb om, at han vil indse dette, når han også læser, hvad i andre har at sige, for han er virkelig ved at ødelægge sig selv.

Nogle finder det måske dumt eller plat, at jeg skriver på vegne af et andet, voksent menneske, men jeg vil så gerne hjælpe min ven, og kan ikke holde ud at se dette dejlige menneske sygne hen.

Han har det motto, "at der ingen hjælp er at hente nogen steder", og jeg håber inderligt, at han vil se lidt anderledes på det, efter at have læst her.

Med andre ord har jeg (vi) lært:

1. Lægeerklæring skal foreligge (hedder det sygemelding?) Skal min ven selv aflevere den til Jobcentret, eller gør lægen det? Hvor lang 'plejer' sådan en at være, og kan den forlænges ved behov?

2. Al kommunikation med myndighederne skal foregå skriftligt, ingen følelser, kun kolde facts.

3? Vil han efter at en sygemelding er indsendt til Jobcentret automatisk komme i en eller anden kategori, der hedder "ikke jobparat", og vil han i denne kategori slippe for at checke jobforslag og søge jobs, og hvad sker der så?

Sidst redigeret af Krissie; 02-07-2017 kl. 00:25.
Krissie er ikke logget ind   Besvar med citat