Se enkelt indlæg
Gammel 22-08-2008, 16:18   #8
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Gad vide om det er en statshemmelighed med det statstilskud

Jeg har ledt og ledt efter det og jeg kan altså ikke finde det i nogen lov men kan finde masser af firmaer der tilbyder det,et af firmaerne havde så denne information på deres side ...

Citat:
Reglerne for at kunne modtage 40% statstilskud:

Alle husstande, hvor der enten bor en person på minimum 65 år eller en førtidspensionist kan modtage 40% statstilskud til rengøring.
Der skal ikke søges om tilskud og tilskuddet gives uafhængigt af husstandens indkomstforhold.

Med Hjemmeservice (rengøring) menes blandt andet:
• Aftørring af flader i boligen
• Opvask, hvis det sker i forbindelse med anden rengøring
• Rengøring af toilet og bad
• Støvsugning, gulvvask og boning
• Rensning eller vask af tæpper, gardiner, persienner m.v.

Tilskuddet ydes til husstanden, men udbetales af praktiske årsager til hjemmeservice-virksomheden.

Tilskudsloftet er på 6000 kr. pr. kvartal.
Så vidt jeg kan se så har de fleste firmer en nedre grænse for timer (feks det her firma havde en grænse på min 2 timer hver 14 dag for at tage den tjans) og priserne ville så blive ved 2 timer hver 14 dag

Egenbetaling ved rengøring, hver anden uge (tilskuddet på 40% er fratrukket)

* 2,0 timers rengøring, hver 14. dag koster kr. 688,47 pr. måned


Så efter hvad jeg har kunne finde ud af så er det bare om at ringe til det firma man vil have og finde den billigste pris (de er nok ikke alle ens ) og så ordner de resten (jeg har arbejdet hos hjemmeservice for mange år siden og der havde kunderne heller ikke noget med refusion at gøre, det gjorde vi selv via sedler kunder skulle underskrive )

håber at i kan bruge det til noget og komme igang med at bestille jeres rengøring og så vil jeg som ikke er førtidspensionist kravle videre med støvsugeren og sætte min lid til robotten når jeg syntes der skal støvsuges mere he he

(næste store ønske en af de der til at dampe gulve rene med i stedet for at vaske gulve )

PS jeg har fundet flere firmaer her i byen hvor jeg bor, jeg søger bare på hjemmeservice rengøring og mit lokal område, alle som en har rabatten til pensionister på , så har i råd så er det bare om at komme igang , jeg venter lige til jeg er blevet pensionist he he
  Besvar med citat