Se enkelt indlæg
Gammel 18-03-2017, 00:22   #4
dds
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 25-03 2010
Indlæg: 117
Styrke: 15
dds er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af job Se meddelelser
Har du endelig fået taget dig sammen til at flytte eller er det endnu et 'hvad nu hvis...' spørgsmål om flytning til udlandet?

Jeg flyttede til udlandet (Thailand) den 1. august 2015. Udbetaling Danmark fik besked om min kommende flytning den 28. juli 2015 og jeg fik den 11. august 2015 svar fra Udbetaling Danmark som lød på at jeg (som forventet) kunne tage min pension med til udlandet. Jeg fik senere, både i august og i september, tilsendt egentlige pensionsmeddelelser da det første brev vel egentlig bare var resultatet af min 'ansøgning' om at kunne medtage pensionen til udlandet.

Pensionen blev (selvfølgelig) indsat til tiden på min danske bankkonto. Jeg flyttede som nævnt til udlandet den 1. august hvilket betød at nedsættelse af pensionen først havde virkning fra den efterfølgende måned.

Jeg kender ikke dine forhold 100% og kan derfor ikke udtale mig om en evt. sagsbehandlingstid når og hvis du flytter til udlandet.

Hvad mener du med at have fået 'ok til at flytte'? Vi lever i et frit land og det kræver ikke nogen speciel tilladelse for at flytte til udlandet.

Jo, jeg er flyttet. Jeg skrev forkert, mente at jeg fik tilladelse dra UD at tage min danske pension med :-) Dårligt Dansk! Afleverede skema med bank oplysninger og formue oplysninger, og så blev det stille. Det er gået snart en måned siden jeg gjorde det. Ringede for 2 uge til UD og en flinke sagsbehadler svarede at hun fik disse skemaer og at jeg vil få pensionmeddelse og penge overført til min bankkonti osv. Hvad skal man gøre, skal jeg ringe igen til hende eller hvad? :-)
dds er ikke logget ind   Besvar med citat