Se enkelt indlæg
Gammel 19-08-2008, 09:42   #258
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Søborg d. 18.03.2008

Datatilsynet
Borgergade 28, 5.
1300 København K.
J.nr. 2008-XXXXXXX

Att. XXXX XXXX

Vedrørende klage over Gladsaxe Kommunes behandling af personoplysninger

I brev af 7. august 2008 bekendtgør Datatilsynet at det forventes, at sagen vil kunne færdigbehandles inden 2 måneder.

Med henvisning til nedenstående skal jeg forespørge om Datatilsynet har mulighed for at fremskynde sagsbehandlingen, da jeg derved kan vedlægge Datatilsynets afgørelse, som bilag til den politianmeldelse jeg er i færd med at udfærdige mod Gladsaxe Kommune i henhold til – Straffelovens § 150, §151 og §155, samt Erstatningsansvarslovens § 26 o.a.

*********

Kapitel 18
Erstatnings- og strafansvar
§ 69.
Den dataansvarlige skal erstatte skade, der er forvoldt ved behandling i strid med bestemmelserne i denne lov, medmindre det godtgøres, at skaden ikke kunne have været afværget ved den agtpågivenhed og omhu, der må kræves i forbindelse med behandling af oplysninger.

Vejledning om retssikkerhed og administration
på det sociale område.

52. Myndigheden eller sagsbehandleren kan pådrage sig ansvar for forkert rådgivning efter dansk rets almindelige erstatningsregler, således som de er fastlagt gennem retspraksis.
Det betyder bl.a., at der skal være et ansvarsgrundlag (culpa).
> Det vil sige, at sagsbehandleren og myndigheden skal kunne bebrejdes den fejlagtige rådgivning. <
Hvad der skal til, for at der er et ansvarsgrundlag, må udledes af domspraksis.
Hvis rådgivningen vedrører forhold inden for myndighedens eget område, er der efter retspraksis et professionsansvar, dvs. at der kan pålægges ansvar, hvis rådgivningen ikke har haft det faglige niveau, som man kan forlange af den pågældende myndighed og dens ansatte.

*********

Vedrørende (culpa) foreligger der til Datatilsynet ifølge fremsendte lægeoplysninger, at Gladsaxe Kommunes sagsbehandler har fremlagt ”usandfærdige” og ”uopnåelige” oplysninger, om mig som handicappet, til kommunens lægekonsulent. Gladsaxe Kommune nedskar hjælp på dette grundlag.

Jeg afventer hermed en hurtig afgørelse på min sag, mod Gladsaxe Kommune.

Venlig hilsen

Benny Gerhard
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat