Se enkelt indlæg
Gammel 18-08-2008, 16:37   #5
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Maj-Britt Se meddelelser
Ork, har mailet sammen med Nadeem Farooq, der tilbageviser at noget er galt i kommunen, samme sang som andre kommuner giver.
Nå, havde sørme mailen endnu:

Jeg synes nu ikke, at alt går op i penge i kommunen. Når jeg siger, at vi skal gøre mere for at aktivere vores borgere til tiden, så skyldes det, at vi ønsker at hjælpe vores borgere, så de kommer tættere på arbejdsmarkedet. Men der er naturligvis et økonomisk element i ønsket om at aktivere, da kommunerne bliver straffet af beskæftigelsesministeren,hvis vi ikke aktiverer til tiden. Jeg mener da ikke, at man skal overse det økonomiske element. Hvor skal vi så tage de penge fra, hvis vi lader stå til? Hvor synes du f.eks. at vi skal spare, hvis vi undlader at aktivere rettidigt og dermed kommer til at aflevere penge? Jeg er klar over, at der er levende mennesker bag de grupper jeg taler om - jeg har mødt en del af dem og talt med dem. Men jeg har den opfattelse, at vi må prøve at få så mange af vores borgere, som har en fair chance for det, i en eller anden form for beskæftigelse. Så er der selvfølgelig nogen borgere, som ikke magter et arbejde, og dem skal vi selvføgelig ikke tvinge i aktivering. Sidstnævnte er noget som jeg vil lade sagsbehandlerne afgøre. Jeg håber, at du kan bruge mit svar til noget. Ellers er du naturligvis meget velkommen til at vende tilbage.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat