Se enkelt indlæg
Gammel 17-08-2008, 01:01   #5
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Beskatning af virksomhed er faldet fra 36-24%. Det batter da noget, men alligevel piver de.
En konsekvens er, at lønningerne er steget eksplosivt. Men kun for de private ansatte. Det giver, mange flere fordele, bla i form af pensionsopsparinger mv som kan fratrækkes skattebiletten. Sundhedsforsikringer, som igen fratrækkes. Hvem tror I betaler for det. Det gør vi alle.

Selvfølgelig skal DK tjene penge, via produktion også.
men DK har førhen udemærkedet sig ved sammenhæng.
Sammenhæng i en Velfærdsstat, hvor der blev taget hånd om de svageste.
Dette er efterhånden en saga blot.
Idag handler det mest om at rage mere til sig selv, og så mere igen.
Vi ser nu hvordan hele den offentlig sektor falder sammen. Ingen/eller få, vil arbejde på de betingelser og lønninger.
Hvor er vi efterhånden henne.
Vil vi gerne ende som USA? Med tilstande hvor folk virkelig lever i fattigdom både de syge/handicappede og socialt svage?
Jeg synes personligt, at det er skræmmende.
For mig ses et samfund, på den måde, vi tager hånd om de svageste. Det er kun rigt, såfremt vi formår at rumme/tage hånd om den gruppe også.

Hele den mentalitet om nye køkkener, badeværelser, biler osv, er det virkeligt nødvendigt?
Dette overforbrug, er det vi begynder at se konsekvensen af nu. Men agumentationen har været, at det holder hjulende igang?
Det har altså en pris, på sigt.

vh popiae

Sidst redigeret af popiae; 17-08-2008 kl. 01:07.
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat