Se enkelt indlæg
Gammel 22-11-2016, 16:11   #12
sarahsnl
Føler sig hjemme på K10
 
sarahsnls avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2014
Lokation: Kønenhavn
Indlæg: 38
Styrke: 10
sarahsnl er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
Hvordan de opdager det, kan være meget forskelligt.
Jeg ville gerne hjælpe, men samtidig vil jeg gerne undgå, at hjælpe med socialt bedrageri.

.........
---

Vil lige tilføje:
Du KAN jo være heldig, at din sagsbehandler ikke kræver en masse dokumentation på svigerfars sygdom.
Jeg har hørt om tilfælde, hvor folk fik lov til at tage afsted, MED ydelse, selvom de ikke var berettiget til ferie.
Din nye sagsbehandler kan jo være sød og medfølende. Måske endda tænke: "det sker der jo ikke noget ved, når det alligevel er i juleferien".
Så jeg synes klart at du skal prøve at vende det med sagsbehandler først, og så tage den derfra
MANGE TAK :-) Nej jeg vil heller ikke begå socialt bedrageri, og jeg ved at ud over de moralske skrupler jeg har derved, så ville min angst ville gå helt amok hvis jeg forsøgte... men nu har jeg takket være dig nogle andre muligheder at forholde mig til...det skal I/du have oprigtigt tak for!

Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Prøv at overveje, om din svigerfar allerede har et eller andet skriftligt om sin sygdom. F.eks. røntgenbeskrivelse, blodprøvesvar ell.a.
Det er værd at forsøge... tak :-)

Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
På offentlig forsørgelse har du oplysningspligt.

Nok ikke det rette forum her til at få hints til, hvordan du omgår reglerne.

Hvorfor ikke lægge kortene på bordet over for din sagsbehandler og måske få lov til at rejse med eller uden ydelse for dagene?

PS Den generelle regel er, at man ikke kan tage på ferie under sygedagpenge. Saah din sb var ikke helt galt på den. Ved godt, det er fortid for dig. Men se evt dette link.

http://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp/...g+sygedagpenge
Hej Stampe - nej reglerne unde sdp kender jeg - det er de 'nye' regler jeg skal forholde mig til nu som jeg spørger til. Jeg vil meget gerne slå fast at jeg ikke søger hjælp til socialt bedrageri, jeg er ude af stand til at omgå loven til min egen fordel - moralsk - og sygdomsmæssigt. Min angst går helt amok hvis jeg forsøger at gå over gaden når der er en rød mand på lyssignalet haha

Nej jeg søgte muligheder for hvordan jeg kan begå mig inden for loven og hvilke rettigheder jeg har - inden for en krise i familien.

Så beklager hvis det lød anderledes

NB KAN IKKE REDIGERER MIT INDLÆG - Jeg vil gerne understrege at mit spørgsmål er omkring hvordan de 'nye' regler i ressourceforløb-regi er omkring rejse, hvad der er op til sagsbehandler og hvilke rettigheder jeg har efter loven. HVORDAN JEG KAN REJSE med min familie INDEN FOR LOVENS RAMMER

IKKE går på hvordan jeg kan begå socialt bedrageri og rejse uden tilladelse.

Jeg beklager hvis der er misvisende og jeg har formuleret mig dårligt....
sarahsnl er ikke logget ind   Besvar med citat