Se enkelt indlæg
Gammel 09-11-2016, 10:53   #6
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af sortepigen Se meddelelser
Hej Kio

glem ressourceprofilen, den er fortid , se her hvad DUKH skriver om det.....


Rehabiliteringsplanen er et sagsbehandlingsdokument, som skal være med til at beskrive din arbejdsevne. Tidligere var det ressourceprofilen, som man anvendte til at belyse arbejdsevnen, men fra 1.1.2013 er det rehabiliteringsplanen, der skal anvendes. Rehabiliteringsplanen indeholder to dele – en forberedende del og en indsatsdel.

vh sortepigen
Men den bliver jo kun brugt for de personer som skal møde det rehabiliterende team. Spørger er blevet vurderet til ikke at være i målgruppen til dette og hvad bruger man så?

Jeg har gørt om at nogle har skrevet en ansøgning til fleksjob, selv om man ikke kan ansøge om det.
Dette fordi et afslag tilsynesladende er skriftligt og den kan der klages over til ankestyrelsen.

Jeg synes det er noget forvirrende, men ved det er gjort af folk herinde, som har følt sig kørt ud på et sidespor og hvor deres sager er gået helt istå.

Godt hvis din læge skriver funktionsevne istedet for arbejdsevne, men vær forberedt på at det måske intet ændre ved jobcenteret.

Det med der varige og væsentligt nedsat kan de også vælge at overhøre sålænge det ikke er afprøvet i fx arbejdsprøvning, funktionsevnetest, ressourceforløb mm - dette fordi den kan være forskellig i forskellige erhverv.

Jeg oplevede fx at de først stoppede da det var blevet målt, hvor lange præcis i minutter jeg kan sidde ned (fx møde), stå op, gå, koncentere mig inden jeg begynder fx at glemme hvad ord hedder mm
Indtil det var målt og dokumenteret helt præcis, ignorerede de lægens beskrivelser af det

Læ165, er vist den eneste attest som læge uopfordret kan udfylde og sende til jobcenteret med beskrivelse af de foranstaltninger som lægen synes der skal ske. Det er fx det eneste sted lægen må skrive at han findes at førtidspension skal undersøges
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.

Sidst redigeret af gisne; 09-11-2016 kl. 10:57.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat