Emner: Vejledning
Se enkelt indlæg
Gammel 01-10-2016, 22:25   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Man kan få lavet et gratis pensionistkort hos dsb, du skal blot medbringe bevis på din pensionisstand samt pasfoto. Så kan du med det kort rejse til pensionistpriser.

Ellers er der vist ikke rigtigt flere tilskud at hente udover at boligsikringen beregnes lidt mere lempeligt.
Det er "lønsedlen" (der kommer én gang årligt), man skal have med, sammen med foto.

Citat:
Oprindeligt indsendt af KageØre Se meddelelser

MEN alfa og omega er at du får skildt din økonomi ud på to konti, en budget og en "det kan jeg bruge på en måned" konto.

På budgettet sætter du ALT ind som er fast.
Husleje
Energiforbrug
Forsikringer
Transport
Sport
Fornøjelser
Apotek
Behandling
Forbrugslån
Jul
Fødselsdag
Nytår
Udsalg
Vinterfrakke
mm
Hmm, jeg undrer mig over, at du betragter transport, fornøjelser, jul, fødselsdag, nytår, udsalg og vinterfrakke som faste udgifter, men ikke mad.

Jeg betragter følgende som faste udgifter:
Husleje, vask (trækkes sammen med huslejen), Brille-abonnement, strøm, Licens, forsikringer, telefon, internet.

Resten er variable og kan prioriteres op og ned.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat