Se enkelt indlæg
Gammel 28-09-2016, 15:57   #18
Hr Larsen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2016
Indlæg: 3
Styrke: 0
Hr Larsen er ny på vejen
Hej
Har netop læst jeres indlæg og er kommet i nogenlunde samme situation.

Efter lang tids sygdom og jobafklaring er jeg nu ved at blive tilkendt flexjob via kommunen. Kan arbejde 15 timer om ugen, men med en effektivitet på kun 50%. En svær pille at sluge, men det må jeg jo forholde mig til og lære at leve med.

Venlig som jeg er, ringer jeg til Nordea Liv og Pension - som indtil videre har udbetalt min tab af erhvervsevne forsikring - og fortæller dem det nye i min situation.
Jeg forventer naturligvis - lige som jer andre - at de fortsætter udbetalingen, men der skulle jeg tage fejl !

Nordea oplyser mig, at selv om jeg nu kun har en arbejdsevne på 20% kan jeg ikke få udbetalt forsikringen, da flexløn + flekslønstillæger udgøre mere end halvdelen af det jeg tjente tidligere. OG ????? Jeg tegnede forsikringen for mange år siden og fik fortalt, at nu var jeg sikret økonomisk hvis jeg mistede arbejdsevnen med mere end 50%, således at jeg med penge fra det offentlige og penge fra forsikringen kunne have en uforandret økonomi.

Jeg tjente tidligere 36.000 kr. incl. pension, men da flekslønstillæget alene udgøre 17.500 kr. (halvdelen af min tidligere løn) vil jeg - eller for den sags skyld andre med en løn under 36.000 kr. - jo aldrig kunne gøre brug af min forsikring, om så min arbejdsevne var 1%.

Aldrig har jeg fået at vide at de også kigger på økonomi, og det er bestemt heller ikke sådan forsikringen er blevet solgt i tidernes morgen. Har set på brancheorganisationens hjemmeside for forsikring og pension, og her står der heller ikke noget om, at lønindtægten er et parameter. De beskriver også her at forsikringen er til DIG som ønsker en uforandret økonomi hvis du mister evnen til at arbejde.

Har selv været ansat i Nordea tidligere og har solgt disse forsikringerne til mine kunder. Her blev forsikringen solgt med kundens ønske om at sikre sin økonomi.

Jeg er noget så arrig og synes ikke NLP skal have lov til at slippe så ledt, ved bare ikke hvem der kan hjælpe mig videre med denne sag, uden at det kommer til at koste mig en formue (som jeg ikke har).

Hilsner Hr Larsen
Hr Larsen er ikke logget ind   Besvar med citat