Se enkelt indlæg
Gammel 27-09-2016, 12:06   #27
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
vasen er ny på vejen
Jeg synes der er 2 forskellige spørgsmål her. Et er hvilke pensionsbetingelser og hvilke muligheder der er i de forskellige selskaber.
Noget helt andet er lov om ledighedsydelse eller fleksjobtilskud.fra de off.
Min kommune har endelig efter 3 mdr. korrespondance svaret, at løbende ydelse bliver trukket med 30 % i ledighedsydelsen. Hvis man er i fleksjob aner jeg det ikke. Men vil tro at det i givet fald bliver fratrukket det tilskud man får oveni lønnen.
Vedr. løbende udbetaling om erhvervsevne tab har pensionskassen udtalt, at det må kommunen ikke fratrække, og hvis de gør det skal de nok få ændret en kommunes afgørelse. jeg har så pointeret overfor p. selskabet, at det kan man jo ikke læse i loven om ledighedsydelse. Og at kommunen siger , at det gør de.
Ja, det forsøger nogle kommuner, og hvis de gør skal man henvende sig til p. selskabet, som så nok skal få kommunen til at rette ind.
DER er bemærkninger til loven fik jeg oplyst. . Et engangsbeløb betragtes som formue, og det må de ikke fratrække. Men, men man er jo aldrig helt sikker før man ser sin udbetaling. Loven er ikke særlig klar, og når kommunerne tilsyneladende tolker forskelligt er det godt nok svært at hitte rede i.
Kontakt dit pensionsselskab, måske flere gange.
De må jo have erfaring fra andre om emnet fra andre en trådstarter.

Sidst redigeret af vasen; 27-09-2016 kl. 12:11. Årsag: fejl.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat