Se enkelt indlæg
Gammel 19-09-2016, 17:50   #18
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af lille hjælper Se meddelelser
Ja.jeg bliver harm over at kommunen ikke godtager hvad psykiatriens læge og speciallægen skriver, at der er mulighed for tilbagefald, selvom min fætter kommer i 2 timers støttet arbejde om ugen?????! Da burde de udtalelser og konklusion, komme min fætter til gode, og psykiatriens arbejde til gode, og kommunen droppe tanker om arbejde og pres, så alt behandling ikke falder på gulvet.

.
.

Jeg har da fulgt jeres råd nu, og søgt aktindsigt, fra min fætters profil på borger.dk, og fået en kvittering på det. Så har jeg da det første på skrift...
Når man er i kontakt med kommunerne virker det som om at de bestiller en lægeattest og putter den direkte i skraldespanden uden at læse den, især hvis de ikke får det svar som de ønsker.

Har du ikke læst om selvmordstruede Jette som blev sendt i arbejdsprøvning trods flere læger advarede om det ?
Det viste sig at lægerne fik ret og hun forsøgte igen at tage sit liv, heldigvis lykkedes det ikke.
http://www.avisen.dk/sf-vil-livsfarl...it_385976.aspx
Dette er den virkelighed du er nød til at navigere i når du forsøger at hjælpe din fætter, umiddelbart er der ikke så meget vi kan gøre andet end at tænke os om når vi stemmer og deltage i de demoer som eksempelvis den 4. oktober.

Godt, aktindsigt er første punkt på din dagsorden, nu skal I overveje aktindsigt hos de læger som din fætter har været hos, er der nogen der kunne have nogle gode informationer som I kan bruge til at underbygge hans sag ?

Husk stadigt KageØres indspark #8 om at det er risikabelt at bygge en sag op på diagnoser, I bør hellere/også arbejde med at gøre kommunen opmærksom på hvordan din fætters dagligdag og alle hans genvordigheder.

Personligt har jeg simpelt hen lavet et word dokument hvor jeg beskriver hvad jeg har af symptomer og forsøgt at beskrive hvordan sygdommen skaber problemer i dagligdagen, på denne måde regner jeg med at det er det lettere for dem at sætte sig ind i min hverdag, jeg har lavet det som en slags dagbog, men mere en overordnet dagbog over hvordan en tilfældig dag kunne se ud.

Jeg vil tro at det ville være godt hvis I bruger ventetiden på aktindsigten til at starte med at formulere et dokument hvor I beskriver din fætters dagligdag og de problemer han støder på i løbet af dagen.

I kunne også som Anny foreslår kontakte Sind, de har med garanti erfaring på området.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat