Se enkelt indlæg
Gammel 30-08-2016, 14:37   #7
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
vasen er ny på vejen
Smile

Citat:
Oprindeligt indsendt af sourceful Se meddelelser
Jeg må da sige det er et af de elementer som jeg synes er fint han adressere, det er et kæmpe problem at der er mange lavtlønnede som ikke prioritere pensionen.
Lavtlønnede er jo også folk der arbejder på timebasis, og der er ikke indgået aftaler, som der er for fastlønnede i de fleste brancer( hvis ikke alle). Men det kan man jo aftale, hvis der er vilje til det hos arbejdsgiverne.
Så uden at kende detaljerne tror jeg ikke at ATP hører under Løkkes intention.
ATP er ikke afhængig af et ansættelsesforhold og er jo en tillægspension. Jeg har betalt til ATP fra dens ikrafttræden, og har under 100.000 opsparet, så jeg tror ikke det er ATP Løkke mener.
Men det står alle frit for at betale til en eller anden pension.Men mange kan ikke finde økonomi til det her vender det dan tunge ende nedad
Jeg synes dog slet ikke det er det værste i den pakke, der i dag præsenteres.
Bl.a kunne jeg da godt tænke mig at vide hvad der menes med at forhøjelsen af folkepensionen fra 67 til 67½ for nedslidte betyder, at de skal stå i jobcentret og der dokumentere at de er nedslidte, for ellers der det varm luft akkurat som med seniorførtidspensionen.
At lavtlønnede ikke skal betale så meget i skat, som nu er til gengæld en god ide. Ok, et vil forøge uligheden til os med off. ydelser, men det er jo godt for den lavtlønnede.
Inger Støjberg taler om optjeningsret til ydelser, og her sagde hun bopæl eller beskæftigelse. Vil det så sige, at de østarbejdere, der ikke har fast bopæl her stadig kan opnå ydelser?
Jeg havde faktisk regnet med en langt værre plan, så jeg er en lille smule lettet.
Nu kommer skatteminsiteren og beskæftigelsesministeren på DR. 2 så nu er jeg meget lydhør.

Sidst redigeret af vasen; 30-08-2016 kl. 14:47.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat