Se enkelt indlæg
Gammel 23-08-2016, 18:36   #1
Watja
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-08 2013
Indlæg: 2
Styrke: 0
Watja er ny på vejen
Question Ingen indtægt under afklaring pt over 1. år

Hejsa, Jeg er 57 år og har været ude for et trafikuheld, og har en del men' efter dette. Jeg blev tilkendt revalidering og gik i gang med en uddannelse. Efter flytning til ny kommune, blev jeg "smidt" af mit revalideringsforløb 2 måneder inden afsluttende eksamen. Det betød at jeg i løbet af 14 dage stod uden udsigt til færdiggjort uddannelse, ingen indtægt, da min mand tjener 21.000 om måneden før skat. altså en nedgang på brutto 17.000 om måneden. Sagen skulle overgives til jobcenteret idet begrundelsen var at jeg er for dårlig til at kunne vende tilbage til ordinært arbejde, og skulle afklares til flexjob eller pension.
Jeg klagede over afbrudt revalidering 2 måneder før eksamen, og ankenævnet bad kommunen genoverveje sagen. Resultatet blev ikke ændret.
På trods af mange henvendelser, skete der intet i 10 måneder, og havde det ikke været for banken, var vi gået helt ned økonomisk.
Nu har jeg fået ny sagsbehandler endnu engang, og er kommet i 3mdrs praktik, stadig uden indtægt (selvforsørgende) jeg må selv betale kørselsudgifter mv.
Jeg er rigtig glad for praktikken som slutter i næste uge 2/9- 2016. planen er så at jeg skal indstilles til rehab team, som skal afgøre om jeg skal i endnu en praktik, indstilles til flex eller andet.
Mit spørgsmål er om det virkelig kan være rigtig at man ikke har mulighed for nogen form for indtægt, under afklaring, praktik og muligvis yderliger praktik, eller fortsat arbejde mens min sag afklares i rehab team:????

Økonomisk har vi 3.000 om måneden til mad, personlig hygiejne, rengøring, mv. gaver og tøj er der selvfølgelig ikke til.
Min mand gør virkelig hvad han kan, han er 60 år og knokler 42 timer om ugen, for os.

Sidst redigeret af Watja; 23-08-2016 kl. 18:38. Årsag: stavefejl
Watja er ikke logget ind   Besvar med citat