Se enkelt indlæg
Gammel 15-07-2016, 20:43   #25
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Det ville virke logisk, om det skal betales tilbage, for det er jo penge man selv får tilbage den dag man fraflytter boligen.

Der er godt nok mange, der ikke får en krone tilbage. Alt og mere til går til istandsættelse - også efter den nye lejelov.
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kisser1 Se meddelelser
Så længe havde min mand og jeg boet i vores lejlighed, da vi valgte at flytte til noget mindre.

I lejligheden var vores 2 sønner vokset op, med de spor til følge, som to rimeligt aktive/kreative drenge kan sætte.

Ellers slitage efter alm. brug.

Vi fik 5.500 kr. tilbage af vores indskudslån som var på ca. 7000,00 kr.

Så den med t indskuddet bliver ædt op af istandsættelse kan jeg ikke genkende.
Lige præcis Kisser1.

Nogle mennesker kan bo i en lejlighed i det meste af en menneskealder, og efterlade den i pæn og ordentlig stand når de flytter, og få hele, eller det meste af, deres indskud tilbage.
Andre bor i en lejlighed i mindre en 1 år, og har ødelagt mere end indskuddet dækker.

Dog skal det tilføjes, at der er forskellige vedligeholdelsesordninger når man bor alment, og der er forskel på hvordan de fungerer.

Og der er selvfølgelig også udlejere, både private og almene, som plukker deres lejere ved fraflytning.
Netop derfor er det så møg hamrende vigtigt, at man sørger for at have styr på tingene, når der skal laves indflytningsrapport, og gemme en kopi af den.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat