Se enkelt indlæg
Gammel 14-07-2016, 23:06   #21
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Hmmm, jeg er ikke helt med på hvad du mener.

§81/85, det er, så vidt jeg husker, enkeltydelser.
Det er vist ikke så tit man får bevilget enkeltydelse til indskud/depositum, men jeg mener at have set det en enkelt gang her på K10.
Hvis man får det som enkeltydelse, så ved jeg faktisk ikke, om der er mod tilbagebetaling eller ej.

Men jeg ved med sikkerhed, at hvis det er en almen bolig, som er taget i brug før 1964, så kan man ikke få et kommunalt indskudslån, men kommunen kan give en kommunegaranti til et banklån.
Her får man så ikke de fordele, som man får ved et kommunalt indskudslån, der skal betales lånegebyr og renter, og der skal afdrages fra starten af.
Aktivloven:
"§ 92. Den, der modtager særlig støtte efter § 34 til dækning af udgifter til renter og afdrag vedrørende ejerboliger og andelsboliger, skal tilbagebetale hjælpen. Det samme gælder for den, der modtager hjælp til boligindskud, eller hvad der kan ligestilles hermed. "

Hvor ofte de så godkender indskud søgt efter §81/85, det er så en anden side af sagen. Men det skal i hvert fald betales tilbage.

Men mit spørgsmål går mest på: Det man får bevilliget efter §81/85, kan det være i form af kommunalt garanteret lån?
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat