Se enkelt indlæg
Gammel 04-05-2016, 16:19   #10
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Lidt dumt at jeg ikke har sat mig bedre ind i det....men men...så er det jo godt at andre har gjort det

Det er da altid noget at man uanset får en afgørelse og en afgørelse man kan klage over til ankestyrelsen..

De lægger jo ellers op til at man ikke skal have så mange muligheder for at klage....feks den servicelov som de måtte trække tilbage...men som sikkert kommer igen her inden længe...

Jeg troede at den "lukning" af paragraf 17 stk 2....at de ville have det på samme måde som når man søger et ressourceforløb....

For der kan man nemlig ikke klage til Ankestyrelsen hvis de nægter en ressourceforløb.....

Der kan man kun klage over selve sagsbehandlingen....som fortalt her http://www.k10.dk/showpost.php?p=341211&postcount=2

Edit...

@Gana ....

Nej den kan åbenbart ikke stoppes....som jeg også troede....

Hvis man læser linket fra @Akvamarin....så kan man læse følgende:

Citat:
Personen kan fortsat klage til Ankestyrelsen over kommunens afgørelse om førtidspension, efter kapitel 10 i lov om retssikkerhed og administration på det sociale område, jf. § 50 i lov om social pension. Klagen skal sendes til kommunen inden 4 uger efter, at personen har modtaget afgørelsen.

Kommunens forelæggelse af sager for rehabiliteringsteamet er en del af den faktiske forvaltningsudøvelse som led i sagsbehandlingen. Når kommunen vurderer, at en sag skal overgå til behandling efter reglerne om førtidspension uden forelæggelse for rehabiliteringsteamet, er der tale om en processuel beslutning. Processuelle beslutninger er ikke afgørelser og kan derfor ikke indbringes for klageorganerne. Der kan derfor ikke klages over, at sagen forelægges, eller at sagen ikke forelægges for teamet, ligesom der heller ikke kan klages over teamets indstilling i en sag.
Der henvises i øvrigt til lovforslagets almindelige bemærkninger pkt. 2.1.2.
Kilde: http://www.ft.dk/samling/20151/lovfo...om_fremsat.htm

Det er åbenbart kun det at sagen ikke forlægges rehabiliteringsteamet at man ikke kan klage til Ankestyrelsen over...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat