Se enkelt indlæg
Gammel 13-04-2016, 08:13   #12
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Jeg syntes at kunne se, at både tale og det kognitive ofte retter sig til det bedre af sig selv med tiden.

Men alt er jo individuelt.

Hvad siger du Vovse?
Ja, alt er individuelt.
Jeg tror også, at der, ihvertfald hos nogen, kan komme bedring med tiden.

Jeg har fået indtryk af, at der især kan ske meget helt af sig selv de første 3 måneder.

Men jeg tror også det afhænger af ihærdigheden hos patienten.
Min far fik en hjerneblødning, som påvirkede venstre ben og arm, han blev indlagt på Haslev sygehus, som dengang blev brugt til genoptræning (de lavede vist ikke andet), men der var kun begrænset fremgang.

Men min far var rimeligt dovent anlagt, han havde det bedst når han enten kunne ligge på sofaen eller sidde bag rattet i en bil, og det er mit indtryk, at han ikke trænede særligt ihærdigt. Han havde jo min mor til at varte sig op.

Min bror er helt anderledes.
Han glæder sig til træningen, og han laver "lektier" hjemme.

Jeg har også haft en teori om, at helbredelsen kan hænge sammen med hvor god form man var i da man blev ramt.
Men i så fald burde der have været bedring at spore i min brors hånd.

Jeg tror der er mange ting der spiller ind, også ting vi ikke har indflydelse på. Hvor i hjernen er man ramt, og hvor hårdt er man ramt.

Men jeg synes i skal se noget interessant, som jeg faldt over kort før min bror blev ramt.
Det er en, nu pensioneret, alternativ behandler fra Randers, som har behandlet med en kombination af zoneterapi og akkupressur.
Scroll ned til "Eksempel 66" og "Eksempel 67": http://www.sund-viden.dk/78300775
Han skriver også et eller andet sted, at man ikke skal behandle den slags problemer de første 3 måneder, fordi kroppen skal have lov at klare det som den kan selv.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat