Se enkelt indlæg
Gammel 06-04-2016, 23:10   #8
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Cousteau Se meddelelser
Kan ikke finde noget der minder om det du skriver - kun at de tager gebyrer for ALT og at deres investeringer giver mig et minus - som de så har trukket fra min pension.

C

Her kopieret inde fra ATP - Borger.dk - nederste med fed er interssant for mig, håber jeg

Din arbejdsmarkedspension, hvis du ikke får løn
Når du ikke får løn, betaler du ikke til en arbejdsmarkedspension, der er aftalt mellem arbejdsgivere og lønmodtager. Det betyder, at din arbejdsmarkedspension kan blive mindre. Den forsikring, der er knyttet til pensionen, vil nemlig blive betalt af selve pensionsformuen, når du ikke indbetaler et fast beløb hver måned.

Til gengæld vil du stadig være forsikret, selvom du ikke længere indbetaler. Det betyder, at du eller dine pårørende stadig kan få udbetalt et beløb, hvis du fx dør eller mister din arbejdsevne.
Jeg tror også at formuleringen kan være relevant for dig. Det er så et spørgsmål om hvor store forsikringssummerne er. Når en forsikringspræmien tages af opsparingen er forsikringssummerne som regel reduceret væsentligt. Du kan på pensionsoversigten se hvad forsikringssummerne er.

Mvh susanne
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat