Se enkelt indlæg
Gammel 17-03-2016, 23:59   #135
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Jeg har været inde på deres hjemmeside, og har kigget lidt i vedtægterne.

Heraf fremgår det af §2. Formål : "At indsamle midler til foreningens drift, herunder indkøb og træning af hunde, gennem medlemskaber, sponsorater, gaver m.v."

Og af §3. Økonomi : "Foreningens økonomi er baseret på kontingenter, sponsorater, arv, gaver, fondsmidler, donationer eller på anden måde, der ikke kan eller må forringe foreningen anseelse i offentligheden."

Som jeg forstår det, så er det foreningen, der afholder alle udgifter.

Så mon ikke kommunen "bare" skal vurdere, om du er berettiget til en servicehund.

Hvis du ender med, at få en servicehund, så kan du jo blive sponsor eller forære dem en (penge)gave.

Det må være nogenlunde som med Dyrenes Beskyttelse, dem kan man også give gaver og testamentere penge til.
Jo, sådan læser jeg det også Vovse! Og en god ide med donationer og/eller en pengegave

Tror også handicapafsnittet roder lidt rundt i begreberne. Hende jeg talte med hos socialforvaltningen var SUPER sød, og forsøgte virkelig at guide mig. Men hun sagde, at en førerhund var til blinde eller svagtseende, en servicehund var til folk med fysiske handicaps, og at en socialhund var til personer med psykiske problemstillinger - og at jeg skulle søge om en socialhund.
Men så orienterede servicehundefonden mig om, at ifølge lovgivningen, så hedder ALLE hunde servicehunde, og er enten en servicehund til blinde, en servicehund til fysisk handicappede eller servicehund til psykisk syge. Og at jeg skal søge om en servicehund.

Socialhund og terapihund kræver ikke uddannelse, og kan være en hvilken som helst hund der er stabil og kan adlyde almene ordre via almen sund træning. Disse hunde følger også de almindelige regler. Men må fx ikke holdes i et boligselskab hvis der ikke er hundetilladelse.

Så jeg er blevet helt forvirret over handicapafsnittets udmelding og vejledning. Det var også hende der sagde, at det så er kommunen der skal betale for hund og uddannelse.
Men okay, det KAN jo være en dame der måske bare sad ved telefonen, og som ikke er helt inde i reglerne - hun sad og læste op fra en vejledning på deres interne hjemmeside.

Og jeg skrev selvfølgelig INDEN servicehundefonden fik skrevet tilbage

Så i rubrikken hvor der står, hvad søges der om, har jeg skrevet ''Jeg søger om socialhund og/eller servicehund.

Men så må jeg i det uddybende skema gøre det klart, at jeg søger servicehund. Men gudskelov jeg fik det med i indledningen....jeg kan jo altid henvise til forvirringen af begreberne
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat