Se enkelt indlæg
Gammel 29-02-2016, 23:20   #16
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hubbie Se meddelelser
Hej vovse

Jeg har prøvet bambus comp. - skulle være godt mod bækkenproblemer. Jeg synes, at det har hjulpet lidt, men dog ikke så meget, at jeg har købt en ny flaske.

Traumeel er jeg ved at afprøve pt. (i dråbeform), da det skulle være godt mod inflammation. Jeg startede i onsdags, men har desværre ikke mærket nogen vild effekt.

Spascupreel har jeg haft et stykke tid (tabletter). Jeg tager et par stykker om dagen. Igen synes jeg dog ikke, at det har været en vild effekt. Jeg bilder mig dog ind, at de slapper musklerne lidt af.

Belladonna D30 tager jeg 15 dråber af ved sengetid. Det er ikke noget mirakelmiddel, men jeg synes, at det giver en bedre søvn - hvis ellers smerterne lader en være i fred.

Jeg har indkøbt Rebalance fra Allergica, som jeg skal have prøvet af på et tidspunkt, da den skulle være en støtte ved langvarig stress.

Det var det homøopatiske.
Der var engang jeg ikke havde nogen som helst fidus til homøopati, men det har ændret sig en hel del de senere år.

Spascupreel har jeg brugt en del af.
For ca. 4 år siden var jeg på nettet og ledte efter nogle stræk-øvelser, p.g.a. en stram muskel bag på skulderen, og faldt over nogle fysioterapeuter der anbefalede spascupreel.
Jeg tog en del af dem i ca. 3 mdr. og oplevede at næsten alle mine helbredsmæssige problemer forsvandt, men efter en pause kunne jeg ikke få den gode effekt tilbage igen. Jeg har en teori om hvorfor.

Hvad angår spascupreel tror jeg, at man umiddelbart har fokus på, at de indeholder magnesium i homøopatisk form, og magnesium er kendt for at virke muskelafslappende.
Men prøv at se på resten af ingredienserne.
Bl.a. indeholder de colocynthis (på engelsk "bitter cucumber", bitter agurk), som er usædvanlig rig på bitterstoffer, og bitterstoffer har en rigtig god effekt på vores fordøjelse.
Efter flere forsøg er jeg nået frem til, at jeg vist har fået rigeligt magnesium, så nu tager jeg colocynthis for sig selv (køber dem fra Tyskland).
Hver gang jeg har spist et måltid, som indeholder noget, som kan lave bøvl i mi fordøjelse, så tager jeg 5 dråber, og jeg kan mærke en meget tydelig effekt.

Jeg er nået frem til, at mit grundlæggende problem er mangel på mavesyre og et eller flere andre fordøjelsesenzymer.

Hvis jeg har spist noget jeg ikke kan tåle/fordøje, så vågner jeg mellem kl. 3 og 4, og kan mærke at jeg har ligget og spændt i ryggen. Når det lykkes mig, at komme helt uden om de ting jeg ikke kan tåle/fordøje, så sover jeg igennem og har hverken hovedpine eller rygsmerter.

Masin er også et rigtig godt produkt: http://urtekosten.dk/mave-tarm-1020/masin-50-ml-p1627
Men hvis du prøver dem, så vær lidt forsigtig i starten, medmindre du vil risikere en total, og hurtig, udrensning.

Mod stress kan du evt. prøve Nersin: http://urtekosten.dk/homoeopatiske-l...in-50-ml-p1628

Det er mit indtryk, at Traumeel især er beregnet til sportsskader o.l. På et tidspunkt brugte jeg Traumeel gel til at smøre på min hunds halte bagben. Men det blev først godt da jeg begyndte at give hende BioStrath i den rette mængde.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat