Se enkelt indlæg
Gammel 28-01-2016, 21:31   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Capella Se meddelelser
Jeg er i den situation, at jeg nu er på SD og de 22 uger udløber i næste uge. Jeg har to varige/kroniske sygdomme, der gør, at jeg ikke kan forbedre min arbejdsevne - man har ikke i løbet af tiden der er gået på SD kunnet finde et sted til arbejdsprøvning grundet de funktionsbegrænsninger jeg har - ved nogen hvad de nu kan finde på af tiltag? og chancen for forlængelse af SD?
Min læge og jobcenter har anmodet om godkendelse til fleksjob fra starten, men hvad vil næste skridt blive ?
Hvis jeg bliver sat på kontanthjælp, kan de så røre mine aktier/obligationer (det er min pensionsopsparing). Hvis jeg skal sælge dem nu, vil jeg jo tabe stort og dermed miste min pensionsopsparing. Hvad hulen gør jeg lige ved det problem, håber på nogle af jer kloge mennesker herinde, kan hjælpe mig med svaret
På forhånd tak.
Aktier og obligationer betragtes desværre som formue.


Formue
Du kan ikke få kontanthjælp, hvis du har en formue. Er du gift, er formuen også omfattet af reglerne om gensidig forsørgerpligt.

Kommunen ser dog bort fra et formuebeløb på op til 10.000 kr. pr. person.

Eksempler på formue er penge og værdier, som let kan omsættes til penge, fx aktier eller obligationer. Biler og sommerhuse betragtes oftest som formue. En stor friværdi i egen bolig kan også i nogle tilfælde betragtes som formue.

https://www.detfagligehus.dk/faa-hja...kontanthjaelp/
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat