Emner: Fleksjob
Se enkelt indlæg
Gammel 23-01-2016, 11:44   #25
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Sokrates Se meddelelser
Fik af vide at jeg skulle skrive dagbog, midt i forløbet, hvorfor så sent? Er det et krav, så må det jo være mere formelt, og ikke midt i praktikken. Har fortalt min SB at jeg ikke kan deltage i al min træning, som er 3 gange om ugen, når jeg er i praktik. Min muskler udtrættes mere i frostvejr, ligesom trætheden er meget markant, dette er en del af min lidelse. Men hun snakker hele tiden om at sætte tiden op, og kort tid efter om jeg kan klare det. Kan dårligt følge min søn til træning, eller handle stort på cykel.
Kan det være et krav at skrive dagbog, synes der er meget doku, læge, psykolog, neurolog.
Sokrates
Hvis din træning er essentiel for din funktionsevne er det vigtig du deltager i den. Er den lægeordineret?

Mht dagbog er det god dokumentation når din praktikperiode skal beskrives. Jeg skrev hver dag og sendte det til jobkonsulenten en gang om ugen.

Som en anden siger er det her jo ikke op kort sigt. Hvis der træffes en afgørelse om din arbejdsevne på baggrund af denne praktik, så vil det være den en fleksjobbevilling vil blive givet ud fra. Så hvis du ikke kan arbejde det timetal i fremtiden i en fleksjobansættelse er det misvisende.

Så mit råd er:
  • hold fast i din træning
  • hold de pauser du har brug mens du er "på arbejde" og sig til arbejdsgiveren når du ikke kan mere for den dag, så han/hun kan sende dig hjem.
  • hvis du ved at nu har du brug for at stoppe for idag for at kunne være der for din søn senere på dagen, så sig at du ikke kan arbejde mere for idag. Men gå først når det er aftalt med arbejdsgiveren. Så de ikke siger at du bare gik.

HUSK at du har ret til et liv efter fyraften. Læs ministerens svar til spørgsmålet om retten til et liv efter fyraften
https://www.google.dk/url?sa=t&rct=j...,d.bGg&cad=rja
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat