Se enkelt indlæg
Gammel 13-08-2015, 20:04   #7
påvejtiludlande
Banned
 
Tilmeldingsdato: 13-08 2015
Indlæg: 26
Styrke: 0
påvejtiludlande er ny på vejen
Helt korrekt, jeg gjorde selv det samme for 1,5 år siden

Citat:
Oprindeligt indsendt af Salsa Se meddelelser
Hvis man er fritstillet med løn fra arbejdsgiveren, ja så er man FRITSTILLET
Man har ingen forpligtigelse til at melde det noget sted, det er en sag mellem arbejdsgiver og den fritstillede, at arbejdsgiver ikke ønsker arbejde udført.

Selv befandt jeg mig i udlandet, langt udenfor EU og alt muligt andet, i 3 måneder af min fritstillede periode.
Nu er det ikke unormalt med ekstra lang opsigelses periode for medarbejdere man gerne vil holde på dvs der er gensidig lang opsigelse
jeg har selv før haft 6 månederopsigelse pga ancinitet + gensidigt 6 måneder
på den måde var arbejdsgiver sikret at jeg blev i 7 måneder hvis jeg sagde op
(1 måned iflg funktionærlov og 6 måneder pga aftale)

aftale??? det er en dårlig aftale for arbejdsgiver da han jo skal betale sin del af min løn i opsigelsen hvor jeg er fritstillet

at så det kan være et hul man kan benytte til have løn under en rejse det er noget du skriver men det kræver jo som skrevet at du får en til at betale løn til dig for ikke at lave noget

Citat:
Oprindeligt indsendt af Akvamarin Se meddelelser
Hvorfor skulle en arbejdsgiver give dig et unormalt langt opsigelsesvarsel? Det lugter langt væk af en aftale under bordet fordi du "er på vej til udlandet".

Men om kommunen kan blande sig i opsigelsesvarslet ved jeg faktisk ikke. Interessant måde at komme udenom problemet med at tage længere tid til udlandet. Meld gerne tilbage om det lader sig gøre at få så langt opsigelsesvarsel og være fritstillet et år uden krav om at søge job.
påvejtiludlande er ikke logget ind   Besvar med citat