Se enkelt indlæg
Gammel 26-06-2015, 22:42   #1
fortvivletpige
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-01 2008
Indlæg: 47
Styrke: 17
fortvivletpige er ny på vejen
Hvilende førtidspension

Hejsa.

Nu kommer endnu et spørgsmål, som jeg ikke har haft held med at kunne Google mig frem til. Jeg er nysgerrig i forhold til min fremtid og det eventuelle sikkerhedsnet jeg måske vil kunne tage med mig, hvis mine planer om uddannelse og arbejde måske engang lykkedes. Så her kommer et spørgsmål om hvilende førtidspension efter 2003.

Jeg kender en, som arbejder i fleksjob, og som tidligere fik førtidspension efter 2003, og han har fået gjort sin førtidspension hvilende på ubestemt tid, så hvis han om nogle år ikke vil arbejde mere, så får han den igen. Og jeg kan finde mange steder, hvor dette scenarie bliver bekræftet på diverse rådgivningssider. Det jeg så til gengæld ikke kan finde noget om, det er, hvis man nu går fra førtidspension til ordinær beskæftigelse, har man så den samme rettighed til at få den gjort hvilende på ubestemt tid, eller skal kommunen så frakende. For man læser jo alle steder, at hvis der er sket en væsentlig forbedring af arbejdsevnen skal den frakendes, og samtidig har man mulighed for at få den gjort hvilende på ubestemt tid. Men er det kun for fleksjobbere, eller gælder det også for folk som tager springet helt ud i ordinær beskæftigelse at man har den mulighed?
Reglerne virker lidt selvmodsigende i min verden, men er det kun mig der synes det?
fortvivletpige er ikke logget ind   Besvar med citat