Se enkelt indlæg
Gammel 17-06-2015, 18:06   #13
Tazoom
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2013
Indlæg: 285
Styrke: 12
Tazoom er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bodrum Se meddelelser
Jeg har et eksempel:

En person får fuld løn under sygdom i seks måneder. Fuld løn under sygdom, Arbejdsgiver søger refusion igennem kommunen og får det i seks måneder. Selvom vedkommende får breve fra jobcenteret om sygedagpenge opfølgningsregler, så er der her tale om "fastholdelsesregler"

Personen overgår derefter til sygedagpenge igennem a-kassen. Og så begynder de 22 uger. fra første sygedag igennem a-kassen, og så træder sygedagpengeloven først i kræft.

Det er forkert det i skriver. Jeg har det selv tæt ind på livet, og jeg følger den nævnte sag jeg selv omtaler.

Sygedagpengeperioden starter først, når arbejdsgiver ikke får refusion længere.
Undskyld men det er direkte forkert. Sygedagpenge har INTET a-kassen at gøre. Og perioden starter når virksomheden begynder på refusion fra kommunen.
Min chef har ikke travlt med at fyre sygemeldte og både jeg og andre har opbrugt fulde henholdsvis 52 og 22 uger mens vi var ansat, og derfor overgået til jobafklaringsforløb med fuld løn. Og for god ordens skyld er det ansatte fra forskellige kommuner. Som bonus info kan det siges at personer med paragraf 56 starter deres periode når kommunen vælger at starte en sygedagpengesag, altså uafhængig af første sygedag og refusion.
Tazoom er ikke logget ind   Besvar med citat