Emner: Fleksjob
Se enkelt indlæg
Gammel 17-06-2015, 15:25   #17
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Hej Peter og Sokrates

Jeg tror nu både Peter og jeg er klar over at det du, Sokrates, kæmper med er en alvorlig og invaliderende lidelse. På det fysiske område tror jeg helt klart Peter er den af os to, der ved mest om hvilke tilbud der er gavnlige at deltage i.

Jeg har ingen anelse om hvad fitness indebærer i det tilbud Roskilde jobcenter taler om. Som jeg skriver tænker jeg det måske endda kan være kontraindiceret i forhold til den alvorlige lidelse Sokrates har.

Det fitness tilbud jeg var i var aktivering, mens jeg ventede på praktikplads. Og i den forbindelse og til min lidelse var det et godt tilbud og det fik mig lidt i gang fysisk, før jeg skulle starte i praktik. Men det var i et helt normalt fitness center med en fitness instruktør, så det ville jeg bestemt ikke anbefale til en med Sokrates lidelse.

Nu da Sokrates er i behandling hos en fysioterapeut kan det være han kan bruge ham/hende som sparringspartner, når han skal vurdere om kommunens tilbud er egnet for en med HSP.

Når jeg ser på den liste over anden aktører i Roskilde jeg lagde et link til har de for eksempel et sted der hedder BOMI som skriver de har fitness. Det kunne være det kommunen tænker på som et tilbud.

Der er et andet tilbud der hedder Fønix. Det ser ikke ud til de har fitness, men der er holdtræning for sygemeldte med bevægeapparatslidelser. Igen er det spørgsmålet om det er godt nok for Sokrates. Det er ikke behandling men aktivering.
I Fønix pjecen kan du, Peter, iøvrigt læse om formålet med tilbud uden stor fysisk aktivitet, som dem jeg nævnte.

På side 7 i oversigten over anden aktører i Rosilde står at de har et træningsafsnit. Det kan også være det sted kommunen tænker på i forhold til fitness tilbudet.

Men Sokrates, jeg tænker du skal overveje om du overhovedet skal i den type aktivering som fitness eller holdtræning er, hvis du stadig er i en udrednings og behandlings fase. Så er det måske bedre du bruger din fysiske energi hos fys, heste og i haven. Du kan få hjælp til at sige nej tak til et sådant tilbud af din praktiserende læge. Han kan skrive at det er kontraindiceret på nuværende tidspunkt i din behandling.

Venlig hilsen
Akvamarin

Sidst redigeret af Akvamarin; 17-06-2015 kl. 15:28.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat