Emner: Fleksjob
Se enkelt indlæg
Gammel 17-06-2015, 10:54   #15
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Sokrates Se meddelelser
Er på 80% dagpenge.
Har ikke hørt om hvor de vil sende mig praktik.
Er det vanskeligt at få forlænget sin sygedagpenge periode.
Sagsbehandleren sagde at praktik forløb ofte var på 3 måneder, det holder jo ikke med DN sygedagpenge periode.

Bor i Roskilde.
Har søgt om handicapbil, venter, de har ladet ptu.dk om køre køre sagen for dem.
Ville helst gerne på fleksjob, ved godt det er vanskeligt, min læge harmes over kommunen, og har skrevet en anmodning om fleksjob til dem, skal til samtale d. 19.6.15 hvor jeg medbringer doku.
Gemmer doku fra psykolog, arbejdsmediciner og jobkonsulent, sagsbehandler.
Fys sagde dette om fleksjob, men måtte ikke snakke offentligt om det. Vil nok ikke indrømme det.
Vil dobbelt tjekke imorgen med mine dokumenter.
Ganske kort hvad ligger der i partshøring? Min fagforening er inde over sagen de er orienteret med doku.

Mvh. Sokrates
Du vil sandsynligvis få dine sygedagpenge forlænget, hvis du er i praktik, når revurderingen skal ske. Hvis du mod forventning ikke får sygedagpengeforlænget, vil du fortsætte i praktikken på jobafklaringsforløb, hvor du vil modtage ressourceforløbsydelse.

Det er bare vigtigt at komme i gang med praktikken hurtigt, hvis du ellers kan magte det. Hvis du har mod på at påbegynde en afprøvning af din arbejdsevne skal du presse på for at komme i gang med praktikforløb. Ellers kan tiden altså godt gå og gå uden der sker noget. Og pludselig kan det stoppe for noget andet (som for eksempel bevilling af fleksjob), at man ikke har været i arbejdsprøvning.

Et praktikforløb arrangeres sædvanligvis gennem en anden aktør. Så du skal henvises til en sådan. Hos anden aktøren vil du sandsynligvis blive tilbud noget aktivering som for eksempel fitness hvis det er relevant (jeg tænker du ikke skal mere fysisk træning når du allerede går til rideterapi og fysioterapeut + de ikke er uddannede til at tage vare på netop din sygdom i et fitness center, så måske det endda er kontraindiceret).

Jeg har ikke styr på hvilke "anden aktørere" der opererer i Roskildeområdet. Selv var jeg sidst hos Springbræt. Mens konsulenten der arbejdede på at finde et praktiksted til mig, gik jeg til yoga og fitness. Der var også tilbud om forskellige fysisk rolige forløb i for eksempel stresshåndtering, mindfulness, kostomlægning osv. I Roskilde er der helt sikkert lignende "anden aktører".

...............

fandt lige en liste med oversigt (åbner som pdf fil) over "anden aktører" m.m. i Roskilde http://www.google.dk/url?sa=t&rct=j&...wLOYCw&cad=rja
Der står desværre ikke hvornår den er fra, men så har du da nogle navne på anden aktører at kigge på.

Sidst redigeret af Akvamarin; 17-06-2015 kl. 11:00.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat