Se enkelt indlæg
Gammel 12-06-2015, 16:42   #5
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg er ret sikker på at du har ret i dine antagelser med hensyn til din mistanke om systematisk udsættelse af sager..

Jeg tvivler dog kraftigt på at du vil kunne få aktindsigt i de administrative cirkulærer og papirer som beviser dette..

Alt i kommunerne er gjort ud fra økonomiske aspekter og hvordan de kan spare mest...

De giver gerne et klokkeklart afslag på ting hvor de ikke burde....alene for at få klarlagt om det nu kan lade sig gøre i forhold til ankestyrelsen...

Ja der findes endda en del kommuner som ikke engang gider rette ind efter ankestyrelsens afgørelser....til trods for at de burde gøre det..

Mundtlige afslag på mundtlige ansøgninger...ja det er nærmere en regel at man giver dette...endda helt uden at undersøge den individuelle sag...

Dette kan de gøre helt omkostnings frit...og de sparer kæmpe summer på dette..

De fleste er nemlig opdraget til at klappe hælene sammen og acceptere det de siger....og det gør at der ikke er mange der klager over disse afslag...

Selv hvis du søger skriftligt ja der kan de også omkostnings frit give afslag....

Det kan de da systemet er bygget op på den måde det er....og fordi de selv ved en evt klage over afslaget ja der får de muligheden for at vurdere anderledes og først her give medhold...sådan at sagen ikke kommer i ankestyrelsen..

Det er derfor at det er så vigtigt at folk klager når de får afslag.....og at alt forgår skriftligt...

Så din vens sag er desværre ikke en "enkelt svale"...

Problemet er bare at kunne bevise det som vi ved...

Jeg har desværre ingen gode råd ang at få fat i de interne cirkulærer...medmindre man evt kender nogen som arbejder med det og som er villige til at aflevere dem..

Måske man kunne få noget interessant ud af at kigge på diverse kommuners handleplaner og mål....i forhold til hvordan de overholdes...og set ud fra hvor mange der får afslag kontra medhold i forhold til de mål der er opsat...

De opstiller jo mål og sætter økonomi ud fra disse mål...feks i forhold til hvor mange der skal tilkendes fleksjob, førtidspension osv...

Men direkte aktindsigt i interne cirkulærer og papirer...ja det tror jeg næppe man kan få...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat