Se enkelt indlæg
Gammel 10-06-2015, 23:33   #11
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af kayjay Se meddelelser
Tak Catwoman.

Det var også det min fagforening var helt overraske over der hun sagde det. Men hun sagde at jeg var blevet forlænge 2x så derfor kunne jeg ikke forlænges mere.
Jeg var lige afstutte min forløbe og synes ikke jeg fik så meget ud af det, så derfor vil hun ikke give mig jobafklaring / resourceforløbe for jeg er stadige uarbejsdygtigt. Så skal jeg søge kontakthjælp og hvor hun har tilbud mig et firma der kan find virksomhed praktik til mig om ca.to uger.

Jeg har lige et spørgsmål hvis der er nogen der kan skær det ud i pap for mig.
Min læge har henvise mig til veder behandling på stålpegården og jeg skal til forsamtaler om 14 dage, har jeg stadige mulighed for at får forlænge min sygdagpenge når jeg skal under behandling eller er det over til kontakthjælp?

Håber i kan hjælpe.
Du skriver du har fået forlænget dine sygedagpenge 2 gange. Efter hvilke punkter i Sygedagpengelovens § 27 er de blevet forlænget?
Reglen er at man kun kan forlænges en gang for hvert punkt. Så hvis du for eksempel allerede har været forlænget efter 27.1.2 kan du ikke blive det igen. Men i teorien kan du forlænges efter alle punkterne en gang.

Hvis forlængelse ikke er muligt skal de give dig jobafklaringsforløb. Det er også det der står om jobafklaringsforløb på jobnet.dk :
Citat:
Jobafklaringsforløb er en ordning til dig, som ikke kan få forlænget sygedagpengene efter de eksisterende forlængelsesmuligheder, og som fortsat er uarbejdsdygtig på grund af sygdom.

Syge personer skal have økonomisk tryghed under hele sygeforløbet, og udbetaling af ydelsen skal følge perioden med uarbejdsdygtighed og ikke stoppe ved en bestemt dato. Sygedagpengemodtagere, der ikke kan få forlænget sygedagpengene, og som fortsat er uarbejdsdygtige på grund af sygdom, har derfor ret til at overgå til et jobafklaringsforløb med ressourceforløbsydelse.
kilde: https://job.jobnet.dk/CV/Info/I_Joba...ngsforl%C3%B8b
og i loven (hvis du kan holde ud at læse lovtekst):
Citat:
§ 68 d. En sygedagpengemodtager, som er uarbejdsdygtig på grund af egen sygdom, jf. § 7 i lov om sygedagpenge, og som ikke kan få forlænget sygedagpengene efter § 27 i lov om sygedagpenge, har ret til at få et jobafklaringsforløb ved ophør af sygedagpengene. Under jobafklaringsforløbet skal personen have en individuelt tilpasset, tværfaglig og helhedsorienteret indsats med udgangspunkt i personens forudsætninger og behov, herunder helbredstilstand, jf. § 68 f.
kilde:https://www.retsinformation.dk/Forms...=164698#Kap12b

Sidst redigeret af Akvamarin; 10-06-2015 kl. 23:37.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat