http://www.avisen.dk/ryanair-afviser...er_325208.aspx
Flyselskab melder Berlingske til Pressenævnet efter historie om brændstofrangering af piloter.
Men har der været tilfælde, hvor fly fra Ryanair ikke har haft brændstof nok til deres alternative destination, som loven kræver?
Hvem beslutter hvor mange kg brændstof et fly skal have med på turen, kaptajnen eller baglandet?
Det bliver spændende at følge hvad Pressenævnet udtaler i denne klage.
http://www.avisen.dk/~/ny-rapport-la...en_308185.aspx
http://clippel.com/kategorie/miscellany/ryanair.php
Ryanair er en af de mest kritiserede europæiske virksomheder
Besætningen erklæret nødsituation, fordi det var i en tilstand af laveste brændstofforbrug
Lanzarote Airport - September 6, 2012. En Ryanair fly oprindelse i lufthavnen Leeds / Bradford og destination Lanzarote spurgte om 16:00 prioritet kontroltårn ved landing ved at gå kort på brændstof. Piloten erklæret en seks nødsituation.
Alle de andre tekniske problemer er normale, men at fly ikke har brændstof nok til alternativ er absolut ikke normalt.
God tur.
Hilsen Peter