Se enkelt indlæg
Gammel 07-04-2015, 21:52   #7
Jørgine
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 491
Styrke: 16
Jørgine er ny på vejen
Hej i denne tråd.

Jeg er da ked af at høre om dårlige erfaringer med forskningsklinikken for funktionelle lidelser her på K10.

BDS, som behandles på klinikken, består af en række lidelser, hvor nervesystemet er blevet så følsomt, at kroppen næsten hele tiden mener, der er fare på færde = kronisk stress. Det skal behandles - og det er vigtigt - da kroppen ikke er i stand til at restituere, når den er stresset. Kronisk piskesmæld(whiplash) er en af BDS-lidelserne.

Beklager, jeg ikke har fulgt med på K10 og på den måde fået kendskab til de dårlige resultater fra forskningsklinikken for funktionelle lidelser.

Jeg synes bare, det er ret fantastisk, man har fundet ud af, at kronisk piskesmæld påvirker det ubevidste(autonome) nervesystem i en sådan grad, at det kan være invaliderende, hvis det ikke behandles i tide. Behandlingen består af ro, fjernelse af fysiske og psykiske belastninger, meget langsom fysisk genoptræning, langsom genindførelse i det sociale liv og arbejdsliv samt fokus på, at følsomheden i nervesystemet måske aldrig kommer tilbage til det tidligere(normale) niveau -

Det er efter ovennævnte principper, de behandler whiplash-patienter på klinikken for funktionelle lidelser.

Håber på det bedste for trådstarter.

Hilsner fra Jørgine.
Jørgine er ikke logget ind   Besvar med citat