Se enkelt indlæg
Gammel 23-03-2015, 23:08   #15
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jetted Se meddelelser
Det er svært at sige, at det er for meget og nu skal jeg nok i gang med ny praktik, så er der nogle gode råd til at sige fra - uden at det opfattes som om, at man ikke vil. Der er ikke noget jeg ønsker mere end at komme ud af det her system.
Der er skrevet utroligt meget om lige præcis dette, her på K10. Brug sidens søgefunktion.

Når man er i en arb.prøvning, så er det utroligt vigtigt, at man siger fra når man ikke kan klare mere.
Man skal sige fra før man når dertil, hvor man ved med sig selv, at man ikke vil være i stand til, at udføre bare en lille smule derhjemme.
Når man er i arb.prøvning, eller for den sags skyld fleksjob, er der ikke noget forkert i, at man måske lige skal hvile sig når man kommer hjem.
Man kan ikke forvente, at man kan gøre hovedrent når man kommer hjem, men det skal være så man kan have "et liv".

Det er ikke nemt, at gå hen til sin foresatte og sige, at man ikke kan klare mere, men konsekvensen af at lade være kan meget nemt blive, at de tror, at man kan mere end man reelt kan, og så ender man på en forkert "hylde" og må tage en tur mere i den sociale manege.

Så, når du er i arb.prøvningen og kan mærke, at nu går det den forkerte vej, du bør gå hjem og hvile dig, så tænk over hvad der er værst:
1. At gå hen til lederen og sige, at "nu kan jeg ikke klare mere i dag, men jeg
vil gøre hvad jeg kan for at komme igen i morgen".

eller

2. Bide smerterne i dig og knokle videre, og på den måde give udtryk for, at
du kan klare ca. det dobbelte af hvad du reelt kan, og ende med fleksjob
selvom du reelt bør tilkendes fp.

Og ja, der vil sandsynligvis være min. én båtnakke der står og skuler når du gør "før tid", for du ser jo ikke syg ud.

Men det er ikke ham, båtnakken, der lever dit liv, eller skal kæmpe din kamp med kommunen.


Derudover bør du skrive dagbog, du kan se nogle eksempler i denne tråd: http://www.k10.dk/showthread.php?t=9...ghlight=dagbog

Dagbogen afleverer du hver uge til din sb, og du sørger selvfølgelig for dokumentation på, at den er modtaget.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat