Se enkelt indlæg
Gammel 15-03-2015, 09:53   #296
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.735
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Pigen fra Rebild-sagen står frem: »Jeg husker smerten. Jeg husker angsten«

http://www.b.dk/nationalt/pigen-fra-...husker-angsten

Rebild-sagen har nogle af danmarkshistoriens værste ingredienser af incest, blodskam, pædofili og vold. Tragedien kom for dagens lys, da en 55-årig far blev arresteret i 2010, men det hele burde være blevet stoppet længe før. Dette er første gang, at Mai, den ældste datter, fortæller sin historie.

En pædagog fra drengenes skole tog affære. Tre gange i 2008 og 2009 skrev hun underretninger til Rebild Kommune.

»Vi beskrev, at alle tegnene på incest var der,« fortæller pædagogen Grete Horn-Jeppesen. »Man måtte ikke røre drengen. Han sad med en hætte over hovedet. Han ville ikke tale om sin familie.« Men kommunen tog hverken denne eller andre mistanker seriøst. Da Horn-Jeppesen ingen respons fik, anmeldte hun i juni 2009 anonymt sagen til politiet. Det opdagede hendes ledelse i 2010 og suspenderede hende for at bryde sin tavshedspligt.

PH. Denne ansvarsforflygtigelse er hvad denne tråd drejer sig om. Tænk på konsekvensen for alle disse offentlighedspersoner i alle de kommuner, hvor der herskede en syg kultur. Penge frem for anmeldelse af børn!

Tønder, Rebild etc etc etc.......

»Jeg vil råbe det til hele verden: Kommunen svigter alle de børn,« siger hun. »Det gør så ondt at tænke på.« Familiens forhold til kommunen har føltes som en lang boksekamp.

»Vi kæmper med systemet konstant og hele tiden,« siger Mais mor.

Anny Winther (V), der var borgmester i Rebild, mens sagen kom for dagens lys, har erkendt kommunens totale svigt af børnene. Mens borgmesteren selv blev siddende, valgte kommunen at fyre tre ledende medarbejdere. I forbindelse med dommen over faren lagde borgmesteren stor vægt på, at kommunen skal gøre alt for at hjælpe børnene til at få et godt liv. Men Mai har stadig ikke været i et vellykket terapi- eller psykologforløb. Enten har psykologerne opgivet hende, eller hun har opgivet dem.

»Min far fik en af mine brødre til at sætte kroge op i loftet i stuen. Han satte hvidt snor op i dem og bandt mine ben fast. Så voldtog han mig, mens jeg hang fastspændt,« fortæller Mai. De gråblå øjne skælver et øjeblik. På én gang sårbare og stærke som stål.

»Det var i midten af tredje klasse. Jeg var ni år. Snoren gjorde ondt.


Det var meningen, at familien skulle i familieterapi. En del drenge, der har været udsat for seksuelle overgreb og ikke får professionel hjælp, bliver ifølge eksperter selv krænkere. Men terapien er aldrig blevet til noget.

»Vi har presset på og presset på og presset på. Men det er strandet hos kommunen,« siger Mais mor.

LAD OS ALDRIG GLEMME DISSE SAGER!

Andre sager

2007 – Tønder: I februar 2007 idømmes en far ti års ubetinget fængsel for misbrug af sine to små døtre og udlån af den ældste datter til fremmede pædofile. Fjorten mænd i alderen 18-74 år idømmes fængselsstraffe. Flere udvises fra Danmark.

2010 – Tinglev: En 54-årig mand idømmes otte års fængsel for årelangt misbrug af sin datter. Pigens mor idømmes anbringelse på en institution for misbrug af pigen og to sønner.

2010 – Sønderborg: En 60-årig mand får ni års fængsel for at tvinge tre af sine 11 børn til sex.

2010 – Nakskov: En 42-årig mand idømmes ti års fængsel for misbrug af sin datter, som begyndte, da hun var blot 15 mdr.

2011 – Brønderslev: To forældre fra Serritslev kendes skyldige i grov vold, mishandling, ulovlig tvang og vanrøgt af parrets i alt ti børn. Faren dømmes tillige for seksuelt overgreb mod den ældste datter. Faren få 11 års fængsel, moren fire.

2011 - Brønderslev II: Fire mænd, herunder en 78-årig papoldefar, bliver sigtet for overgreb mod en 11-årig pige. Oldefaderen er tidligere dømt for pædofili og sigtes også for overgreb mod pigens niårige lillebror.

2011 - Esbjerg: En 41-årig mand idømmes syv års fængsel for seksuelt misbrug af i alt ni børn over 23 år.
Rebild-sagen år for år

April 1994 – marts 1998: De første overgreb finder sted over en periode fra 1994 til 1998 i Fredericia. Den 56-årige dømte far tvinger en af sine biologiske sønner til bl.a. analt samleje og oralsex.

Marts 1998 – juni 1999: Familien flytter til Vejen, hvor overgrebene på den biologiske søn fortsætter.

Juni 1999 – oktober 1999: Familien rykker kortvarigt til Hadsund, hvor overgrebene ifølge anklageskriftet varer ved.

Oktober 1999 – august 2000: Herefter flytter familien til byen Arden i Nordjylland. Den 56-årige far udnytter fortsat sin søn seksuelt.

August 2000 – juni 2005: Familien flytter til Kongerslev, og i løbet af de fem år er det på adressen i Kongerslev, at de seksuelle overgreb begynder mod Mai og resten af børneflokken. Faren tvinger også børnene til at have samleje med hinanden.

Juni 2005 – oktober 2005: Faren voldtager begge sine døtre på en adresse i Terndrup, hvor dele af familien kortvarigt bor.

2005: Skørping Kommune, som i dag hører under Rebild Kommune, politianmelder den 56-årige. Kommunen baserer anmeldelsen på flere indberetninger fra institutioner.

Oktober 2005 – 2010: Mandens overgreb på børnene fortsætter dog – også i perioden, hvor familien bor på adresser i Skørping og i Blenstrup.

14. september 2009: En pædagog fra en institution, hvor flere af mandens biologiske sønner gik, melder den 56-årige far til politiet. Pædagogen har tidligere sendt tre underretninger til Rebild Kommune, uden at kommunen greb ind.

17. september 2010: 56-årige JEP bliver anholdt af politiet.

6. januar 2012: Anklageskriftet bliver offentliggjort.

13. februar 2012: Retssagen mod den 56-årige far indledes ved Retten i Aalborg.

27. marts 2012: Anny Winther, borgmester i Rebild Kommune, erkender, at kommunen har svigtet børnene, og at de burde have været fjernet.

29. marts 2012: Byretten i Aalborg idømmer den 56-årige en tids- ubestemt forvaringsstraf.

27. september 2012: Vestre Landsret ændrer dommen til fængsel i 12 år. Det er den strengeste tidsbestemte straf på området. Faren bliver dømt til at betale 200.000 kr. i erstatning til Mai og den ene bror og mindre beløb til de øvrige misbrugte børn.

Lad os få statsautoriserede socialrådgivere i børnesager.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat