Se enkelt indlæg
Gammel 11-03-2015, 21:55   #1
Sunshine80
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 11-03 2015
Indlæg: 4
Styrke: 0
Sunshine80 er ny på vejen
Revalidering eller ressourceforløb ?

Jeg står i den situation, jeg i december 2014 blev sat i et ressourceforløb på 5 år... Forløbet indeholder intet andet, end jeg om 4 års tid skal i arbejdsprøvning, hvilket jeg også var sidste år.
Jeg har ingen redegørelse fået for deres indstilling og efterfølgende endelige afgørelse, intet svar på partshøring og intet svar på den klage som jeg fik Den Sociale Retshjælp til at hjælpe mig med - så sagen er nu i Ankestyrelsen.
- Jeg kan slet ikke finde min plads i et sådan forløb!

Min største drøm er en uddannelse til kostvejleder og efterfølgende ernæringsterapeut... En uddannelse jeg vil kunne tage på fjernstudie, som vil være det helt rigtige for mig.
Der findes ikke mange uddannelser der kan tages på fjernstudie, og slet ikke på det antal timer, som jeg formår at kunne klare.

Mit ønske er selvfølgelig helst at kunne blive helt selvforsørgende... Og her er det så jeg har brug for hjælp - jeg kan læse om revalidering, den kan tilkendes hvis der er udsigt til hel eller delvis selvforsørgelse.
Hvad menes der med delvis selvforsørgelse - er det fleksjob ?

Er det korrekt forstået, ressourceforløb faktisk først skal tilkendes hvis man har været afprøvet i andre erhvervsrettede tiltag, som fx revalidering og/eller fleksjob ? (Hvilket jeg ikke har)... Og revalideringen egentlig burde være tilbudt og afprøvet før et ressourceforløb ?

Jeg vil så gerne havde den uddannelse, og at kommunen vil yde økonomisk støtte, da det er en selvbetalende uddannelse... Det er virkelig min største drøm, og den eneste mulighed jeg ser for at jeg kan komme tilbage på arbejdsmarkedet.
- Jeg er 34 år, og har hængt i det system i så mange år, men har aldrig hørt om revalidering før for nyligt, og det giver bare så meget mere mening at sætte mig i et sådan forløb.

Har I nogle råd til hvordan jeg forbereder mig til et kommende møde med min sagsbehandler ? - Så jeg kan få forklaret og fortalt det på den bedste måde.
Sunshine80 er ikke logget ind   Besvar med citat