Se enkelt indlæg
Gammel 05-02-2015, 12:07   #6
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lund30 Se meddelelser
Tak jeg må lige kigge ,hvor meget ferie jeg kan holde det bliver bare svært når alle børnene holder ferie på skolen og jeg så ikke har optjent så meget ferie hvad så
Har du ikke talt med jobcentret om det. Du burde få sådan noget at vide af dem, synes jeg. Når du ikke har fået optjent noget ferie, kan du søge om ledighedsydelse fra jobcentret. Tal med dem. Men selvfølgelig kun op til 5 uger pr. år, og indtil du har bruge dem du har fået optjent fra dit job. (derfor kun 1 år).

Du skal huske at melde ferie til jobcentret INDEN afholdelse af ferie for at få udbetalt ledighedsydelse grundet ferie.

Og ellers har du kun ret til de antal feriedage ud fra reglerne indtil d 1. maj, som de andre herinde har nævnt og henviser link til.

Der er mange lønmodtagere som har været arbejdsløse inden de har fået job, hvor de slet ikke får nogen ydelse i deres ferie det 1. år, fordi de ikke har optjent noget. Så det er ganske normalt. Om der så er kommet nye regler for fleksjobbere i den nye ordning, ved jeg så ikke, men den generelle princip er, at man kan søge om ledighedsydelse som feriepenge det 1. år.

Sidst redigeret af curls; 05-02-2015 kl. 12:10.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat