Se enkelt indlæg
Gammel 28-01-2015, 08:00   #16
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Synes nu selv om reglerne bliver tolket meget alternativt hos visse kommuner, er det stadig muligt at få en førtidspension.

og der er også flere og flere som herinde skriver at det er lykkes - incl. Mig selv

Klinisk funktion er en regions enhed som jobcenterne skal bruge hvis der er brug for en speciallæge udtalelse eller brug for overblik/samling af ens lægepapirer til mødet med rehabiliteringsteamet.

Det er lovbestemt at jobcenteret kun må bruge klinisk funktion og ikke deres egne lægekonsulenter/speciallæger i sager der skal for rehabiliteringsteamet.

En anden fordel er at rehabiliteringsteamet ikke må tilsidesætte hvad klinisk funktion skriver, lige som man kan opleve med "alm. Lægepapirer"

Det er sagsbehandler/jobcenter som henviser (og betaler - for det er ret dyrt for jobcenterne).

Jeg var en tur forbi klinisk funktion i region Midt og de skrev en eminent lang god rapport, hvor de samlede alle mine lægepapirer, tiltag, afprøvninger m.v. I Eet.

Tilsidst skrev de alt er afprøvet og velbehandlet både fysisk, psykisk og socialt.
Ingen behandlingsmuligheder eller udviklingsmuligheder hverken fysisk, psykisk eller socialt

Hertil skrev de direkte at jobcenteret skulle overveje om det var realistisk at finde et arbejde ifht min rygskade, at der skulle være kort til job, samt at der skulle være tid og kræfter til at kunne passe træning, samt være mor for mine børn. Og at de ikke kunne pege på noget indhold i et evt. Ressourceforløb.

Og fordi de skrev ingen udviklingsmuligheder, kunne rehabiliteringsteamet ikke sende mig i et ressourceforløb, da der skal være udvilkingsmuligheder for at få et sådanne
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat