Se enkelt indlæg
Gammel 08-11-2006, 14:53   #5
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Hvor mange arbejdsprøvninger?

Citat:
Ingrid skrev:
Her i min kommune starter en revurdering med, at man får tilsendt et brev, hvor man skal skrive under på, om der er sket forandringer med ens sag, siden sidst man var i kontakt med sin sagsbehandler.....er der ikke ændret noget som helst, så vil sagsbehandler vurdere at man stadigvæk står til rådighed for et fleksjob, og ens sag går tilbage til jobkonsulent....men ER der sket forandringer, sådan at ens ressourceprofil skal ændres, så bliver man kaldt til personlig samtale, og først der, vil der blive taget stilling til hvilket tiltag der så skal gøres, er ens helbred blevet væsentligt forværret, så det måske er et spørgsmål om at pension kunne være aktuelt, så risikere man en fornyet arbejdsprøvning....men det gælder kun hvis ens helbred er blevet værre siden sidst.

det er vidt forskelligt hvordan. kommunerne gør.


Sjovt nok du syntes det er fint ?...hvis man har fået det endnu værre så er det ud på arbejdsprøvning igen igen igen igen....læs Syge på tvangsarbejde af Ellen Rye Olsen.

I min kommune får man ikke sådan et brev og man skal revisiteres under alle omstændigheder hvert år hvis man ikke har fundet et fleksjob ellers mister kommunen jo refusion i 36 mdr.
jeg vil påpege at der ikke bliver talt om pension men at finde et fleksjob til fleksjobbere først og fremmest derfor skal man i en arbejdsprøvning med henblik på fastansættelse.
Hvis man så ikke kan klare det samme som i sidste arbejdsprøvning kan det komme på tale om føp eller sætte timerne lidt ned.



Det ser ud til at ved revurdering, når der ikke er ændret noget i ens personlige forhold, så fortsætter man uændret med at stå til rådighed,

ikke I min kommune..hvis bare det var sådan....men det er det ikke .


og er man blevet dårligere, så vil kommunen have en fornyet arbejdsprøvning, for at være sikker på, om det skal være fortsat visitation eller man skal søge en pension.

Igen så er det loven der siger man skal re visiteres hvert år.
det har ikke noget at gøre med om man er blevet dårligere, men lov.
Alle muligheder skal være prøvet til punkt og prikke selv om du måske bliver mere syg af det.


Det syntes jeg er en fin måde at gøre det på, for er man blevet dårligere, så vil de andre arbejdsprøvninger som man jo gennemførte før man fik det værre, jo sådan set ikke være gældende mere og derfor er det fair nok at forlange en ny.

jeg er ikke enig...hvis man er blevet dårligere så kan det bevises med en lægeundersøgelse.Hvis en person er så syg at de ikke kan arbejde så skal de ikke jages ud på arbejdsmarkedet !


Jeg mener også at Hejdien før, har skrevet om, at en revurdering sagtens kunne ske administrativt, så jeg tror ikke vi sådan skal gå, og være nervøse for at blive kastet ud i håbløse arbejdsprøvninger.

I min Kommune skal man revisiteres hvert år med arbejdsprøvning på 13 uger.
Hvis din kommune gør det anderledes så er du da heldig...men de følger så ikke loven...men det gør de jo ikke i de fleste kommuner.

Med venlig hilsen
Stella


Mvh Ingrid.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat