Se enkelt indlæg
Gammel 02-10-2014, 15:09   #3
Haltefanden
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-08 2012
Indlæg: 37
Styrke: 12
Haltefanden er ny på vejen
Hej Peter, tusind tak for dit lange og udførlige svar. Jeg har læst principafgørelser om barsel og læst side op og ned omkring sygemelding og revalidering imens jeg ventede på at høre fra den her ukendte sagsbehandler. Igår fik jeg imidlertidig nok af at vente og kontaktede jobcenteret igen og brugte ½ time på blot at finde ud af hvem jeg skulle tale med og at hun tilfældigvis var på ferie. Jeg fik oplyst et vagttelefonnummer som jeg kunne ringe til idag imellem 9 og 10.
Jeg fik så fat i en sagsbehandler der kendte reglerne så det var fantastisk - og hun mente ikke umiddelbart at det var et problem med sygemelding når jeg skal overgå til barsel inden der er gået 6 måneder fra dags dato. Dette var kl. 9.15. Kl 9.45 ringer min læge og fortæller at kommunen har bedt om en statusattest for min sygemelding så den ville hun sende ind idag for hun synes bestemt også at jeg skulle sygemeldes sådan som mit bækken har udviklet sig de sidste par uger - så indtil videre ser det lysere ud mht at få sygemeldingen godkendt. Desværre ved jeg jo at en ting er hvad hun siger nu, en anden er hvad afgørelsen bliver når de har fået fat i statusen fra min læge. Men om ikke andet så har jeg da forsøgt.
Noget andet er at jeg nu bliver ramt af regeringens fremdriftsreform på min uddannelse, så jeg kan ikke få barsel længere end til 1. september næste år uden at blive udmeldt på studiet. Dette betyder at selvom jeg er sygemeldt, vil jeg ikke blive forsinket ud over hvad jeg ville være blevet med 46 ugers barsel. Det er jo også vigtigt for revalideringsplanen.

Desværre bor jeg i jylland så jeg har ikke mulighed for at kontakte den klinik du henviser til. Jeg har nu taget kontakt til en fysioterapeut her i byen og starter hos ham mandag og fredag + jeg har varmtvandsbassin og yoga - alt for at kunne få bare lidt forbedret smertedækning.

Jeg takker endnu engang for dit svar, det hjalp rigtigt meget i forhold til at tale med sagsbehandleren idag
Haltefanden er ikke logget ind   Besvar med citat